Пилотът на "Ред Бул" във "Формула 1" бързо стана любимец на много от феновете на спорта със скоростта, агресията и непукизма си.
 
Новият му контракт с австрийския конструктор ще го направи трети най-добре платен пилот във Ф 1 след Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. И сякаш 20-годишният холандец заслужава всяко пени.
 
Може широко да се дискутира дали вече е сред най-добрите пилоти в тура. Но някои от качествата му не принадлежат на дебат. Той спечели две състезания през сезона - в Малайзия и Мексико.
 
Embed from Getty Images

В "Ред Бул" знаят това и е голям успех, че извоюваха подписа му, въпреки че така или иначе имаха договор с него до 2019 година. От там обаче са наясно, че "Мерцедес" се ослушваха за услугите му.
 
2017-а беше първият пълен сезон на Верстапен в "Ред Бул", а прогресът е изключителен.

Преди това Макс бе в дъщерния отбор "Торо Росо", където си партнираше с Даниел Квят за четири състезания.
 
Една от надпреварите през 2016-а бе под проливния дъжд в Бразилия. Там завърши трети, а представянето му бе сравнено с това на великия Айртон Сена.
 
Вътрешната му конкуренция с Даниел Рикардо през тази година много му помогна. Верстапен финишира пред австралиеца в 13 от общо 20 състезания.
 
Това накара шефа на "Ред Бул" Кристиан Хорнер да изчетка пилота си: "Знаем колко добър е Даниел в резултатите си и това доказва колко са впечатляващи тези на Макс".
 
Самият Рикардо не скрива възхищението си от прогреса на своя съотборник.
 
"Макс се подобри много през последната година. Класиранията му го доказват. Съботите му бяха добри, неделите също", споделя австралиецът.
 
Верстапен има някои особености, които го отличават от останалите звезди във "Формула 1".

Не говори много, но когато казва нещо, е директен и прям. Никога не е спестявал тежки думи към колегите на пистата и ръководството на "Ред Бул" и Формулата.
 
Макс има и собствено мнение за внушителния си прогрес:
 
"Разбира се, че добрите квалификации помагат много, но не е само това. Още в края на миналата година бях в добра форма.
 
С времето получавам безценен опит. Събирам нужните парчета от пъзела и с малко късмет нещата се получават. Започнах да се наслаждавам на квалификациите и да израствам като пилот".
 
Другата причина, която изтъква е автомобилът: "Чувствам се по-уверен с този болид. С него мога да съм по-агресивен, в сравнение с онзи от миналата година. 
 
Настоящата кола е истински състезателна. Предишната я чувствах като играчка. Но сега надпреварите са по-трудни и интересни. Можем да влизаме по-бързо в завоите и това е предимство за мен".
 
Двете му победи в Малайзия и Мексико бяха впечатляващи, тъй като завърши пред конкурентите за титлата - Фетел и Хамилтън. И германецът, и англичанинът в повечето уикенди са с по-висока средна скорост.
 
Освен това Верстапен на два пъти изпревари множество автомобили, след като по различни причини се оказваше в дъното на колоната. 
 
В Китай Макс беше 18-и на стартовата решетка и в крайна сметка се оказа на подиума. Изключително постижение за 20-годишен пилот.
 
"Макс има страхотно чувство към колата и усещане за нейните възможности. Обича рисковете, но само примерените. Това е резултат от манталитета му на състезател", смята Хорнер.
 
Изключвайки безспорните качества на холандеца, той остава противоречив. Много често предприема рискови маневри и е критикуван за безразсъдно шофиране на скоростната писта. През този сезон се замеси не в един или два сблъсъка със съотборника си и конкурентите. 
 
В това обаче му е чарът и това го прави специален.

Със сигурност го очаква още един вълнуващ сезон, защото Макс Верстапен е бъдещето на "Формула 1".