Концепцията се появи за първи път преди десетилетие, като тогава организацията възложи на инженерни консултанти да проучат възможността за общи пакетни регулации за базов двигател, който да бъде адаптиран за всичките 11 шампионата по света.
 
През 2009 г., проучването стигна до извода, че надпревари, които варират от "Формула 1" и "Индикар" до ралита, туристически автомобили и прототипи, могат да ползват различни версии на един и същ двигател. Докладът, обаче, отчита също така, че подобен вариант би бил твърде скъп, а освен това е спорно дали наистина е практичен.
 
Предвид значителните средства, които са необходими към момента, за да се построи двигател от настоящата хибридна ера във "Формула 1", Жан Тод смята, че съживяването на концепцията за обща задвижваща единица изглежда атрактивна.
 
"Може би трябва да помислим дали можем да използваме двигателя от "Формула 1" в други категории на моторния спорт, въпреки че няма да е лесно."
 
На този етап, обаче, изглежда малко вероятно Тод да бъде подкрепен от компаниите производители.