Американецът е смятан за един от най-добрите пилоти на своето поколение.
 
За десетте си сезона във "Формула 1", Гърни кара за легендарни тимове като "Ферари", "Порше" и "Брабам". По една или друга причина, той така и не триумфиура с шампионската титла. Стартира в 86 състезания, но завършва едва в 41, като е победител в 4 от тях.
 
Той е първият пилот печелил състезания във "Формула 1", "Инди кар" и "Наскар".
 
През 1967 г., Гърни печели едно от най-тежките състезания в автомибилизма - "24-те часа на Льо Ман". Тогава се случва това, с което американецът ще остане завинаги в историята на автомобилните спортове.
 
По време на нагарждаването си, той получава бутилка шампанско, която решава да отвори и да започне да пръска околните. В първия момент това се приема за нещо странно и налудничево, но в последствие става неизменна традиция от награждаването в автомобилизма.
 
"Бях толкова развълнуван, че когато ми подадоха шампанското, разтърсих бутилката и започнах да пръскам фотографите, пилотите, Хенри Форд II, Карол Шелби и съпругите им. Този момент бе много специален за мен. Нямах представа, че започвам традиция, която продължава и до днес", споделя той преди години.
Embed from Getty Images
 
Един от най-мрачните моменти в кариерата му е състезанието за голямата награда на Холандия през 1960 г.
 
В един от завоите, спирачките на неговия автомобил отказват и Гърни излита от пистата, удряйки зрител, който загива на място. Щетите за американския пилот са само счупена ръка.
Embed from Getty Images
 
Този момент преобръща кариерата на Гърни, като той рязко променя стила си на каране. Познат като един от най-агресивните пилоти, той започва да кара по-разумно, а това се отразява и на резултатите му.
 
След като научиха за смъртта му, множество бивши и настоящи пилоти изказаха своите съболезнования. 
 
Шампионът от 1978 г. - Марио Андрети пък написа, че Гърни е бил неговото вдъхновение.