Всички обичаме да прогнозираме преди началото, но в края често излизаме глупаци с предвижданията си. Такъв може да е случат и тази година във Ф1.
Очаква се нова страхотна битка между "Мерцедес" и "Ферари", нов красив дуел между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел.
Само че този път той ще е допълнително подсладен. Двамата вече имат по четири световни титли и който стигне пръв до пета, ще влезе в престижен топ 3.
Големият аржентинец Хуан Мануел Фанджо е с пет титли, а Михаел Шумахер засега е недостижим с неговите седем. Но настоящите съперници имат и още причини да са мотивирани. И то не малко.
Изненади винаги може да има, въпреки че от 2008-а насам само Дженсън Бътън (2009 г.) и Нико Розберг (2016 г.) ни ги поднесоха.
Сега "Ред Бул" дава заявка за нещо подобно с двамата си талантливи пилоти Макс Верстапен и Даниел Рикардо.
Битка за титлата между три отбора? Би било велико!
Хамилтън счупи няколко статистически рекорда през миналата година. Един от тях бе, че задмина великия Аертон Сена по титли и пол позиции. Сега го мотивира целта да изпревари по победи Шумахер, който има 91. Хамилтън към момента е с 29 по-малко.
Мотивацията на Люис не трябва да се поставя под въпрос. На няколко пъти в предсезонните тестове заяви, че има амбиция да се състезава за още поне 2 години. Макар преди това да признаваше, че му липсва личен живот.
Логично е да си представим, че не е най-лесното нещо за един дългогодишен пилот да се отдели от мечтата си. Всички ние без замисляне бихме седнали зад волана на тяхното място, но това е реакция на хора, които гледат отстрани.
Същото важи и за конкурентите на Хамилтън, които са повече от мотивирани да го свалят от трона. Това в най-голяма степен важи за Фетел, който имаше сдърпване с британеца при онзи инцидент в Азербайджан през миналата година.
Сега двамата го играят приятели, но когато пак навлезе напрежението на пистата, ще се види истинската светлина на отношенията им. Затова ще спомогне и Верстапен, който не цепи басма на никого.
Та Хамилтън има амбиция да докаже, че е по-добър от Фетел като стане световен шампион отново. Толкова логично.
През миналата година Фетел започна ударно точно в Австралия, когато спечели, въпреки че Хамилтън имаше в ръцете си пол позишъна. Германецът водеше в класирането до 13-о от сезона състезание, по-конкретно Гран При на Италия.
Тогава обаче бе задминат и Хамилтън доминираше почти изцяло в останалите седем надпревари. "Ферари" направи множество грешки, както индивидуални на пилотите, така и в стратегически план.
Оттам заявиха, че главната им амбиция е да ги изчистят за 2018-а, но това не е никак лека задача. Грешки ще има при всички отбори, затова е интересен спортът.
Мнозина смятаха и може би с право, че колата на "Ферари" през миналата година бе по-бърза от тази на "Мерцедес'.
Така че се очаква повечето погледи да са втренчени към италианския конструктор в Австралия. Финландците в сянка Кими Райконен и Валтери Ботас са тези, които ще объркват не малко сметки.
Така че се очаква повечето погледи да са втренчени към италианския конструктор в Австралия. Финландците в сянка Кими Райконен и Валтери Ботас са тези, които ще объркват не малко сметки.
В "Ред Бул" обаче не са казали последната си дума. Този отбор има голям потенциал, а главните им оръжия са бързата кола и вътрешната конкуренция.
За Верстапен е ясно, че е изключително бърз и талантлив пилот, който е готов да се бори с двамата големи над него. Феновете му вече чакат, вероятно с право, да направи голямата стъпка и да се включи в борбата.
Рикардо пък вярва, че с нищо не отстъпва на холандския си съотборник и също иска да е №1 в отбора, както в момента е колегата му.
Рикардо пък вярва, че с нищо не отстъпва на холандския си съотборник и също иска да е №1 в отбора, както в момента е колегата му.
Самият Рикардо призна, че "Ред Бул" е с много малко зад "Мерцедес" като скорост и възможности по време на тестовете в Барселона.
Един друг пилот е смятан за най-талантливият и можещ изобщо във "Формула 1" - Фернандо Алонсо. Отборът му "Макларън" засега не дава особено позитивни знаци, тъй като имаше множество проблеми по време на подготвителните обиколки.
В последните три години испанецът буквално пропилява таланта си в този отбор и мнозина смятат, че щеше да има поне четири вместо две титли при малко по-добро стечение на обстоятелствата.
"Макларън" спря партньорството си с "Хонда" и вече ще се снабдява с двигатели от "Рено". Проблемите обаче не липсваха отново, въпреки че Алонсо направи много бърза обиколка в края на тестовете.
"Макларън", "Хаас" и "Рено" ще са отборите, които искат да се настанят на четвъртото място в края на шампионата. Естествено, това не е цел, която отговаря на качествата на Алонсо, но постижението би било стъпка нагоре след злощастния развой на кариерата му.
Клишето гласи, че битката във "Формула 1" ще е жестока и сякаш не можем да не се съгласим.
Стартът е в неделя, 25 март, а мястото е Мелбърн.
Стартът е в неделя, 25 март, а мястото е Мелбърн.