След като удължи контракта си с Чикаго булс за още пет сезона, за което ще получи 95 милиона, в петък гардът на "биковете" подписа договор с компанията за спортни обувки "Адидас", съобщи CSNChicago.com. Сделката е за срок от 14 години, като според "Чикаго трибюн" ще донесе на Роуз 260 милиона долара

"Това е благословия. Те са с мен от самото начало на кариерата ми и сега продължават. Щастлив съм, че ще бъда част от техния екип до край на живота си. Те правят всичко възможно да ме представят на пазара и ме промотират страхотно по целия свят. Това е всичко, от което се нуждая от тях", коментира Роуз.

"Това е страхотно. От доста време подготвяхме сделката, а тяхната оферта е просто луда. Но тези милиони няма да ме променят. Знам, че с начина, по който играя и с упоритостта, с която тренирам, всичко ще бъде наред", добави гардът на "Булс".

Сделката бе обявена в навечерието на Уикенда на звездите в НБА, а той получи поздравления от голяма част от другите звезди, включително лидерите на "Маями хийт" и рекламни лица на големия конкурент "Найки" - Леброн Джеймс и Дуейн Уейд.

"Уоу! Искам и аз договор за 14 години. Ди Роуз заслужава всеки долар, който получава. Той е страхотен лидер и в същото време изключително скромен. Вижте начина, по който се допълва със своите съотборници и как винаги поставя отбора над индивидуалните си успехи", заяви Джеймс.

"Ако го срещнете извън залата и не знаете кой е, никога няма да си представите, че той е MVP на НБА, защото е много скромен. Аз съм много, много щастлив за него", добави той.

Уейд пък прекъсна въпрос, за да поздрави своя съотборник в отбора на Източната конференция.

"Ние сме изключително доволни, че ще продължим нашето сътрудничество с Дерик Роуз. Дерик е много голям наш партньор, който със своята скромност, ангажираност в обществото и вълнуваща игра на полето е перфектният избор за марката "Адидас", заяви Лоурънс Норман, вицепрезидент по баскетболните въпроси на "Адидас Америка".

Сделката обаче предизвика доста притеснения в баскетболната общественост в САЩ и Канада. След като Маями събра в един отбор Леброн Джеймс, Дуейн Уейд и Крис Бош, това породи сериозни дискусии относно разликата във финансовите възможности и неравностойното положение между отбори като Чикаго, Маями, ЛА Лейкърс, Ню Йорк никс, Ню Джърси нетс и останалите тимове в лигата.

Другото голямо баскетболно лице на "Адидас" е най-добрият защитник в лигата Дуайт Хауърд. Той неколкократно обяви желанието си да напусне настоящия си отбор Орландо меджик и да играе в по-голям тим. Сделката на Роуз веднага породи слухове, че две от големите звезди на НБА могат да се съберат в Чикаго.

Според някои анализатори големите отбори в НБА могат да използват спортни гиганти като "Адидас" и "Найки" и други големи компании, за да убедят свободните агенти да подписват с въпросните клубове, както и да задържат големите си звезди.

Притесненията са, че богатите клубове, които сега плащат нов, по-висок данък лукс и плащат по-малко на играчите си, могат да продължат да бъдат достатъчно атрактивна дестинация с помощта на големите компании за обувки. Самите компании няма как да бъдат ограничени, защото не са под юрисдикцията на НБА.

Въпросите достигнаха и до офиса на комисионерите на НБА, но заместникът Адам Силвър отрече това да е практика на клубовете и заяви, че лигата внимателно е анализирала.

"В крайна сметка не можем да контролираме компаниите за обувки, защото те не са под наша юрисдикция. Но ние внимателно разгледахме това. Получихме уверение от двете водещи компании, че стимулите, които се залагат в договорите, зависят от баскетболните успехи, а не от размера на пазара", заяви Адам, предаде Дневник, цитиран от livesport.