17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ами няма да стане Световен шампион. Освен ако след време се случат драстични промени във Ф1 (от калибъра на Сезон 2009) и новият му отбор не се възползва от тях на 100%. Шансовете за това, обаче, са клонящи към нула. Във всеки случай новината не е чак толкова изненадваща, а Рено са заводски отбор, с голям потенциал и сигурен бюджет. Присъствието на ас в отбора определено ще го направи по-конкурентен. Ред Бул (особено при сигурната вече смяна на доставчика на двигатели) по-скоро ще страдат откъм развитие на автомобила и ще е много интересно, кой пилот ще замени Дани.

В голяма грешка си че няма да станат шампиони! Още преди години Рено обявиха плана си и според него точно догодина вече Рено ще се борят за подиуми а може и победи, нещо като РедБул сега (и да са пред РедБул догодина) а от по догодина целта е титлата! Така че нещо въобще не си запознат със заводския отбор на Рено и ръсиш глупости. Недей чака промени като 2009, гледай следващите два сезона които ще са без сериозна промяна в правилата. Аз за 2020 залагам за титла на Рено и пилотска на Рикардо.

Ходът на Рикардо е латерален и го поставя в не по-добра, но не и в задължително по-лоша позиция. Шансовете му да стане световен шампион с двигател Renault в следващите две години така или иначе са минимални предвид нивото на Ferrari и Mercedes. Но същевременно RIC има реалната възможност да завърши по-напред в класирането догодина, отколкото с RBR, предвид възможни трусове при преминаване към моторите на Honda — знаем, че биволите обичат да правят фасони на своя доставчик на двигатели и кой знае дали ще се разбират с японците толкова добре, колкото STR тази година. Също така, при Биволите беше ясно, че независимо от постиженията си RIC винаги ще бъде третиран като втори пилот; с Renault има шанс на равно третиране с Хулкенберг и да си извоюва статуса на първи (макар да мисля, че ще му е трудно, тъй като Нико е изключително бърз и постоянен). Само заради атмосферата мисля, че на Рикардо му се очертават две по-приятни в емоционално отношение години, отколкото в настоящия му отбор. А след 2020 г. така или иначе ще има огромни промени в спорта. Ако спечели всичко дотогава, Хамилтън със сигурност ще се откаже, а Фетел ще напусне Ferrari и ще заеме неговото място. Ако пък Фетел спечели WDC тази година и догодина, Хамилтън пак ще иска да си ходи. Ако Mercedes доминира до 2020 г., и двата гранда ще се нуждаят от поне един топ пилот за новите правила. Ако Ferrari доминира, вероятно ще запазят екипа около Фетел и Леклер, но тогава Mercedes ще иска поне един опитен пилот, който да замести Хамилтън. Така че дотогава от RIC се иска само да покаже, че е бърз и че може да влиза в петицата на квалификациите, и да вземе няколко подиума, за да има шанс да спечели шампионско място при следващото раздаване на картите. Колкото до заместника на Рикардо в Red Bull, това ще бъда Гасли със сигурност. Сайнц няма да се върне, а RBR нямат друг пилот отвън, когото да дръпнат направо във F1 (ако имаха, отдавна щяха да заменят Хартли в STR...)