Прочутият слоган на компанията за спортни артикули "Найк" - Just Do It (от англ. "просто го направи"), сега е популярен като Just Burn It ("просто го изгори").

Причината за това е, че гигантът в продажбите на екипировка си навлече огромен гняв от голям брой американски потребители, защото е в договор със скандалната звезда от НФЛ Колин Каперник.

Въпросният състезател по американски футбол стана известен с това, че започна кампания сред колегите си да не стават докато звучи американския химн преди мачовете.

Каперник бе критикуван остро в публичното пространство, като дори и президентът Доналд Тръмп призова за големи санкции срещу играчите, които омаловажават националния химн.

Протестите на играча са срещу полицейския произвол спрямо тъмнокожите в страната.

Сега "Найк" посочи Каперник като рекламно лице за 30-годишнината на горепосочения слоган с думите "вярвай в нещо, дори и да трябва да рискуваш всичко".

В социалните мрежи потребители масово качват клипове на горящите си артикули на "Найк" в знак на протест срещу вече припознатия обществен враг Каперник.

Бившият ас на Сан Франциско 49 в момента не получава договор от никой отбор заради скандалите, в които се замеси.

И до ден днешен има случаи на играчи, които не стават за американския химн, като най-често стоят на едното си коляно докато тече музиката.

Има и мнения в подкрепа на Коперник, но в Туитър и Фейсбук най-често срещаната гледка са горящи маратонки на "Найк".