Най-умопомрачителната телевизионна сделка в спорта е факт и то във време на пандемия, икономически проблеми за тази индустрия и липса на фенове по трибуните. Което, естествено, носи още загуби и редуциране на приходните пера.

Тази сутрин обаче Националната футболна лига на САЩ обяви сделка за 113 милиарда долара за срок от 11 сезона, която е сключена с пет различни партньора-медии - Amazon, CBS, ESPN/ABC, FOX и NBC.

Между тях ще се разпределят правата за този период, като говорим за къси сезони, каквито са те в американския футбол. Първенствата на НФЛ вървят между септември и първите дни на януари, след това е време за плейофи, а в началото на февруари е кулминацията - финалът Супербоул.

Сделката е убийствена и най-голямата в историята на спорта. Тя е почти двойно по-скъпа от последната, която гарантираше на НФЛ по 5.9 милиона долара на година. Сега сумата е 11,3 милиона долара.

Четирите телевизионни компании разделят правата за Супербоул, а ексклузивните мачове в четвъртък - 15 в хода на сезона, ще вървят само в стрийминг платформата Amazon. Тя ще си плати по 1 милиард на сезон за това удоволствие, като част от пакетната цена на сделката.

Американският футбол е все по-популярен и извън САЩ, което е причината за огромен медиен интерес от целия свят за субправа на излъчвне.

Спортът вече се предава от десетилетие в Германия, Нидерландия, Русия, Великобритания (където също е много популярен), в Азия, а и в няколко страни от Централна и Южна Америка.

Amazon излъчи за първи път мачове в четвъртък вечер за територията извън Щатите през 2017-а, а днес популярността на предаванията е огромна - дори мач като Аризона - Сан Франциско в края на редовния сезон събра 11.2 милиона ексклузивни абонати на платформата.