Един от легендарните отбори в Националната футболна лига на САЩ - Вашингтон Редскинс ("червенокожите"), е под сериозен натиск да се ребрандира като промени името и логото си. И вероятно ще се наложи да го направи.

Искането идва насред вълната на протести и движения срещу расизма в последните седмици, обхванала не само Щатите.

Спонсорът на стадиона на Редскинс - куриерската компания Fedex, както и производителят на екипировка Nike, искат съвсем нов облик на отбора, който да не обижда конкретна раса.

Към момента Nike дори е спрял продажбата на екипировка и артикули на този отбор.

Отборът на Редскинс (червенокожите) е митичен за спорта в Щатите, а емблемата и името му идват от типичното наименование на местните кореняци американци, а логото е лик на също такъв - индианец.

Феновете си харесват отбора така и при предишния натиск за промяна през 2017-а, когато имаше подобна вълна на кампании срещу расизма в страната, вдигаха плакати в защита на името и логото на своите "червенокожи".

Твърди се, че общо 87 компании са подкрепили идеята за ребрандиране на отбора, като общият им оборот се равнява на 620 милиарда долара. Това може да означава и икономически натиск, защото Вашингтон, както всеки друг тим от НФЛ, разчита на спонсорите си за огромните разходи, които има.

В миналото собственикът на отбора Дан Снайдър е казвал, че ще остави името на отбора, тъй като то е "знак за гордост", въпреки че организации и тогава са искали промяна.

Сега обаче ситуацията изглежда различна.

След поредната порция призиви от големи фирми, Снайдър обяви на официалната страница а Редскинс, че "ръководството започва разглеждане на вариантите и анализ на положението с името".

Според ESPN това е сигурен знак, че се обсъжда промяна. Един исторически тим, който е на 88 години и е печелил три пъти Супербоул, очевидно е принуден да скъса с корените и традицията си.