Весела Лечева участва в заседание на комисията по "Обществени въпроси и корпоративни комуникации" на Международния олимпийски комитет (МОК), на която е пълноправен член от миналата година. Легендата на българския спорт декларира пред колегите си, че Олимпийските игри в Париж това лято са "влезли във всеки български дом".

"Данните от българските медии показаха, че 75 процента от нашите сънародници са гледали, чели, следили през социалните мрежи случващото се в Париж - каза Лечева. - Преките предавания на Българската национална телевизия от шампионските опити на щангиста Карлос Насар, финалите в художествената гимнастика, борбата и церемонията по откриването на Олимпийските игри постигнаха рекордни резултати и се превърнаха в най-гледаните летни събития в нашата страна.

Ежедневните обзорни предавания на БНТ за всичко случващо се в Париж също привлякоха голяма аудитория, която стана част от олимпийското семейство. В България зрителите гледаха Олимпийските игри и в стрийминг платформата Маx, както и по Eurosport 1 и Eurosport 2. Тези предавания бяха гледани от 49% повече зрители в сравнение с Игрите в Токио."

В доклада на Комисията беше отбелязано, че Игрите са постигнали безспорен успех не само заради спортните постижения, но и заради огромния зрителски интерес.

А президентът на МОК Томас Бах обобщи, че практически половината население на света е следило Олимпиадата. Той даде висока оцента на организацията и домакините на игрите.

"Въпреки политическото напрежение и бушуващите войни, имахме мирни Игри - каза Бах. - В Париж спортистите и всички членове на олимпийското семейство отправиха призив за край на конфликтите, а състезанията успяха, поне за малко, да обединят света срещу агресията и омразата. Важно е МОК да остане независима организацията, която да не се съобразява с моментната политическа конюнктура, а да следва олимпийските принципи и идеали."

Ан Декан, изпълнителен директор на комуникациите на Париж 2024, съобщи пред членовете на Комисията, че по време на Игрите е имало 12 милиарда поста в социалните мрежи, 600 милиона последователи на олимпийско съдържание там, рекордни рейтинги на телевизионните излъчвания по цял свят, както и 2,7 милиона публикации в медиите.