13 месеца преди старта на летните олимпийски игри Токио 2020, те вече чупят рекорди. Организаторите представиха резултатите от договорите за спонсорство, осигурени досега. Те са изключително впечатляващи.

Само "местните контракти", сключени с японски концерни, са надхвърлили вече 3 милиарда долара. МОК потвърди сумата на редовната си сесия в Лозана днес.

Това е три пъти повече от парите, които бразилски компании наляха като спонсори на игрите Рио 2016.

Джон Коутс, който е председател на Координационната комисия на МОК за игрите, разкри детайли по страхотната работа, свършена на бизнес фронта. Само локалните споразумения за спонсорство са 62, което също е рекорд в историята на игрите.

Олимпиадата в Токио има 15 "златни" партньори (най-луксозните договори), 32 официални партньори и 15 други компании, които също ще инвестират под формата на спонсорски контракти.

Коутс разкри и друг интересен факт.

Заявките за билети от Япония, за състезания от игрите, са 7,5 милиона. Естествено, не всички могат да бъдат одобрени, тъй като общият брой билети за стартовете в Токио са 7,8 милиона. А близо 30 процента от тях са разпределени за ползване на фенове извън страната домакин.

"7,5 милиона заявки - това е уникален интерес - каза шефът на комисията пред сесията на МОК. - Невероятната подкрепа, която тези игри имат в Япония, не е само сред бизнеса и големите компании, но и сред обикновените хора. Наистина очаквам това да са най-зрелищните игри в историята."