Той смята, че трябва да бъде забранен квалификационният режим на двигателите или така нареченият от Хамилтън "парти мод", който дава значително преимущество на "Мерцедес". 
 
В последната част на квалификацията в Австралия, Люис бе по-бърз с 6 десети от втория Кими Райконен и повече от 7 десети от четвъртия Макс Верстапен.
 
"Мерцедес" пазят своя "пати мод" за финалните обиколки от квалификацията, докато двигателите на "Рено" не разполагат с такъв. Според изчисленията, само по отношение на мощност "Ред Бул" винаги ще бъдат около 4 десети по-бавни. 
 
Според Хорнер, след като френската компания не може да направи нищо по въпроса, единственият справедлив вариант е да бъде забранен квалификационният режим.
 
"Може би режимът трябва да бъде еднакъв за квалификацията и състезанието. Знаем, че имаме добра кола, но негативите при нас идват от дефицита в квалификацията. Ако погледнете класирането по скорост – всички болиди с двигател Рено са в една групичка, така че тук е необходим прогрес. И ние искаме да отидем на партито на Люис!"