На брифинг преди предстоящия старт в Бахрейн, от "Мерцедес" разкриха, че използват три основни режима на двигателя: един за по-голямата част от тренировките, друг за квалификацията и трети за по-голямата част от състезанието. 
 
Всеки един от тези режими може да бъде регулиран с допълнителни поднастройки за определени ситуации. Основната разлика се състои в това как се използва електрическата енергия - дали се употребява в рамките на една обиколка, дали е в режим на пестене или пък в смесено положение.
 
"И Хамилтън и Ботас използваха режим на по-слабо представяне в Мелбърн когато се намираха в трафик зад турбулентен въздух, за да охладят двигателите си - заявиха от отбора. По същия начин се действа и зад кола за сигурност, работи се в икономичен режим, за да се съхрани и охлади хардуера".
 
Тото Волф потвърди, че високопроизводителния режим на двигателите не е бил използван от пилотите на "Мерцедес" преди третата фаза на квалификацията. Беше пояснено още, че въпросният режим е необходим само в няколко обиколки през целия уикенд, като употребата му зависи от "контекста на конкуренцията".
 
През 2018 г. производителите на двигатели са длъжни да позволяват на клиентските си отбори да използват двигателите по същия начин, по който те самите го правят. "Мерцедес" обясниха как се случва това: 
"Допустимият пробег на двигателя се определя от така наречения "фазов документ". Той постановява какъв е лимитът на употреба на задвижващата единица за всеки един уикенд, като той е еднакъв за заводските коли и за клиентите.
 
Режимите на двигателя се определят при първото тестване и допустимият пробег се определя според резултатите от тест програма за дълга употреба. Настройките биват базови или пък в зависимост от спецификите на дадена писта. Решението кога какъв режим да се използва, може да бъде както на пилота, така и по съвет на инженерите, които дават инструкции по радиото.
 
Производителността на двигателя се променя, например, като се регулира количеството гориво, което се подава към горивната камера, или като се варира с момента на запалване. За хибридната част на задвижващата единица, режимите променят интеракцията и планирането на енергията едновременно за разпределянето на 120 киловата (максимум) MGU-K и възстановяването на MGU-K и MGU-H".