Според изданията в страната, 36-годишният пилот има амбиции да се бори за трета световна титла в кариерата си, но няма как да го направи със сегашния си тим "Макларън".
 
Алонсо се оглежда за възможността да се присъедини към един от двата водещи тима във "Формула 1", където се очаква да има промени след края на сезон 2018.
 
Все по-усилено се говори, че вторите пилоти на "Ферари" и "Мерцедес" за сезон 2019 ще бъдат различни.
 
Към момента във "Ферари" това е Кими Райконен. Договорът му изтича в края на сезона, като не е ясно дали въобще финландецът ще иска да го поднови, спекулира се за неговото отказване, все пак в края на сезона той ще е на 39.
 
Алонсо бе във "Ферари" в продължение на четири сезона в преиода 2011-2014 г. През 2012 г. той бе замесен в изключително драматична борба за титлата с настоящия пилот на Скудерията - Себастиан Фетел. Тогава немецът бе пилот на "Ред Бул" и грабна световната титла с едва три точки повече от испанеца.
Embed from Getty Images
 
И Валтери Ботас може да бъде освободен от "Мерцедес" в края на сезона, след като в тима не са доволни от представянето му. Той бе взет за заместник на Нико Розберг, но резултатите му са по-слаби от тези на германеца.
 
Все пак възможността Алонсо отново да е съотборник с Хамилтън е доста минимална, според някои дори невъзможна. Двамата бяха съотборници в "Макларън" в дебютния сезон на Хамилтън - през 2007 г. 
 
Тогава те завършиха на втора и трета позиция с по 109 точки, а титлата отиде за "Ферари" и Кими Райконен, който събра 110 пункта.
Embed from Getty Images
 
Разбира се, това са само спекулации на испанските медии. Дори да се стигне до размествания във "Мерцедес" и "Ферари", се предполага, че двата тима биха привлекли някой от талантливите млади пилоти, а не 36-годишния Алонсо. Възниква и въпросът, дали испанецът ще се примири с ролята си на втори пилот в някой от двата тима.