Формула 1 превзема още пазари - удари рекордна телевизионна аудитория в САЩ
ESPN се похвали с ръст от около 28% зрители спрямо миналата година
Сезон 2022 във Формула 1 е бил най-гледаният на територията на Съединените американски щати, обявиха от местния телевизионен гигант ESPN.
Целият сезон, в който за втори път в кариерата си триумфира Макс Верстапен, е гледан от 1,21 милиона души средно на състезание по платформите на телевизията, което с 28% повече спрямо миналата година.
12 от 22-те състезания са постигнали рекорд по гледаемост в САЩ, като естествено най-много са пуснали телевизорите за Гран при на Маями.
Това е ключово постижение за шефовете на Формула 1, които от години се опитват да популяризират спорта на територията на Щатите, но без особен успех.
До голяма степен ръстът се дължи и на документалния сериен филм на Нетфликс "Drive to Survive", чиято премиера беше през 2019-а.
В него феновете видяха кадри зад кулисите, каквито е невъзможно да гледаме около самите състезателни уикенди. Още през 2019-а заради този филм се забеляза ръст от 21% на зрителите в САЩ.
Най-значителна промяна има при жените и младежите, които тепърва откриват достойнствата на този спорт.
При дамите ръстът е от 34 процента спрямо 2021-а - общо по 352 хиляди гледат средно на състезание.