Формула 1 през 2019 г.: Всички промени, които трябва да знаем
Нови правила, нови пилоти, нови очаквания
Започва нов вълнуващ сезон във Формула 1 с много промени, емоции и неизбежните въпросителни.
Дългото тримесечно чакане приключи, а дните бяха броени всеки ден от страстните фенове на автомобилния спорт.
Предсезонните тестове завършиха и отборите вече запретнаха ръкави, защото започва Гран при на Австралия. В събота е квалификацията, в неделя - състезанието (7,10 ч българско време).
ВИЖТЕ СНИМКИ С НОВИЯ ВИД НА ОТБОРИТЕ >>>
Сега е моментът да обобщим какви са промените за сезон 2019 - конкретно в отборите и като цяло във Формула 1.
Само два конструктора от 2018-а остават със същият състав що се отнася до пилотите - тези на "Хаас" и "Мерцедес". Ромен Грожан и Кевин Магнусен запазват позициите си в "Хаас", който обаче е с изцяло нов дизайн на болида и с очаквания за още по-добро представяне.
В шампионския "Мерцедес" е логично да няма съществени промени - ако нещо работи, не го пипай, казват мъдрите хора. Люис Хамилтън и Валтери Ботас ще са в болидите на лидера сред тимовете в последните 2 години.
При другите отбори обаче няма нищо шампионско и затова ще ги гледаме с различни пилоти.
Може би една от най-вълнуващите разлики е идването на младия Шарл Леклер от "Заубер" във "Ферари". 21-годишният монегаск ще е най-младият пилот на Скудерията от Рикардо Родригес през 1961-а.
Леклер завърши 13-и в генералното класиране през миналия сезон, като най-доброто му постижение бе шестото място в Гран при на Баку. Освен него записа и три седми места. Много е интересно как ще се оформи партньорството му със Себатиан Фетел. И двамата са характери, и при по-добри резултати на младока може да се получи любопитен сблъсък.
"Ферари" бе много силен на тестовете и битката в челните позиции с "Мерцедес" на теория ще е равностойна. Защо да не включим в нея и четирите пилоти?
В "Ред Бул" голямата промяна е напускането на Даниел Рикардо, който бе заменен от Пиер Гасли. Французинът идва от "Торо Росо" и вече ще гради партньорство с Макс Верстапен. "Ред Бул" обаче ще работи с двигатели на "Хонда" вместо "Рено".
Босът Кристиян Хорнер остана доволен от тестовете и е категоричен, че Верстапен може да се надигне и конкурира с "Ферари" и "Мерцедес" за титлата.
Рикардо отиде в "Рено", където ще кара заедно с Нико Хюлкенберг. Австралиецът е пилот, който вече има навик да печели състезания и ако болидът му е добър, ще се намеси в битките за челните позиции в много от надпреварите. Никога не трябва да бъде отписван, макар и с цветовете на "Рено".
Другата голяма новина от зимата е завръщането на Кими Райконен към корените му - "Заубер". Тимът вече е брандиран като "Алфа Ромео" и има амбиции да се развива в положителна посока. Какъв по-добър инструмент от Кими, за да бъде постигнато това?
Финландецът ще си партнира с 25-годишния Антонио Джовинаци, който за първи път в кариерата си е титулярен пилот във Формула 1. Зад гърба си обаче има няколко старта, така че чувството не му е напълно чуждо.
А като говорим за големи новини колко по-голяма от тази, че ще гледаме Роберт Кубица. Големият поляк прави едно от най-впечатляващите завръщания в историята на формулата, след като изживя ужасна катастрофа в рали състезание. За последно бе титулярен пилот през 2010-а в "Рено", а сега ще кара в отбора на "Уилямс".
Тимът имаше много проблеми в тестовете и трябваше да пропусне голяма част от тях, така че очакванията за новия сезон не са особено големи. Съотборник на Кубица ще е 21-годишният британец Джордж Ръсел, който получава огромен шанс след титлата си във Формула 2 през миналия сезон.
Новините в "Макларън" са и добри, и лоши. Вече го няма Фернандо Алонсо, който е идол на заместника му - Карлос Сайнц. Идващият от "Рено" испанец ще си партнира с друг млад британски пилот в лицето на Ландо Норис. 19-годишният англичанин бе тестов пилот за "Макларън" през миналата година. Тимът обаче показа много добри резултати в тестовете и дори оглавяваше някои от времената.
В "Торо Росо" ще карат двама различни пилоти - единият ни е напълно познат, другият не толкова.
Дани Квят получава третия си шанс във Формула 1 след колебливо представяне в предишните случаи. Руснакът кара за тима за последно през 2017-а, когато завърши 19-и в генералното класиране. Съотборник ще му е идващият от Формула 2 тайландец Александър Албон, който завърши трети през миналата година.
Промени има и във "розовите" от "Форс Индия", които вече носят името "Рейсинг Пойнт". Там ще карат Серхио Перес и Ланс Строл, които са добре познати имена от миналия сезон.
Фаворит за титлата според букмейкърите отново е Люис Хамилтън с 2,20 коеф, а втори е Себастиан Фетел с 2,75. Шансовете на Шарл Леклер са оценени с 5,50.
Една от големите разлики през този сезон е, че ще се награждава с допълнителна точка пилотът, който направи най-бърза обиколка в състезанието. Това обаче важи само за хората сред първите 10 в края.
Вече ще има три вида гуми - червен (soft), жълт (medium) и бял (hard). Освен това ще може да се зарежда с 5 килограма повече гориво. Друга промяна е, че пилотите ще бъдат теглени отделно от болида. Това ще премахне ощетяването на по-високите и тежките сред тях според минималните изисквания за тегло.
ВИЖТЕ СНИМКИ С НОВИЯ ВИД НА ОТБОРИТЕ >>>
Болидите ще имат две допълнителни светлини в задната си част за по-добра видимост при лоши метереологични условия. Освен това предните крила вече са по-широки и опростени, които ще подобри битката при изпреварванията. Това е и посоката, която следват шефовете.
Но предстои да видим дали ще се осъществи.
Пилотите са готови. Време е да развеем стартовия флаг!
ОЧАКВАЙТЕ УТРЕ ПЪЛНИЯ КАЛЕНДАР НА СЕЗОНА И ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПИСТИТЕ.