Люис Хамилтън спечели четвъртата си победа в Гран при на Русия в общо шестото издание, което се провежда в Сочи.

Световният шампион се възползва от поредица грешни решения на "Ферари" и най-вече повреда в двигателя на лидера Себастиан Фетел, който отпадна по средата на надпреварата.

Втори остана съотборникът му Валтери Ботас, а трети на подиума се качи Шарл Леклер, който спечели съботната квалификация. Така Хамилтън прекъсна серия от три поредни победи на Скудерията и взе първи успех след подновяването на шампионата. Освен това взе допълнителна точка за най-бърза обиколка.

Състезанието бе изпълнено с поредица от интересни моменти, които за жалост не бяха от състезателен характер в челото на колоната. "Ферари" направи стратегически грешки след перфектен старт на Фетел, който отказа да пропусне съотборника си Леклер в знак на компенсация за Гран при на Сингапур.

Германецът стартира по страхотен начин и успя да вземе лидерството в състезанието, макар че бе трети на стартовата решетка. От "Ферари" го помолиха да пропусне съотборника си Леклер на първата позиция, но той отказа.

Кола за сигурност обаче влезе на пистата още в първата обиколка заради сблъсък между Даниел Рикардо (Рено), Ромен Грожан (Хаас) и Антонио Джовинаци (Алфа Ромео) на един от завоите.

След добрият старт на Фетел, той влезе в дискусия с ръководителите на "Ферари" дали трябва да пропусне съотборника си, но в крайна сметка до това не се стигна.

Така в 28-та обиколка Фетел отпадна от надпреварата заради повреда и в нея влезе виртуална кола за сигурност. Това бе в огромна полза на пилотите на "Мерцедес", които веднага влязоха в бокса. Така Хамилтън остана пред Леклер на първата позиция. Ботас остана трети.

От "Ферари" не взеха същото решение и вкараха Леклер в бокса едва две обиколки по-късно. Така той остана трети. Така след подновяването на надпреварата и тримата пилоти в челото бяха с нови гуми, като трябваше да решат всичко при равни условия.

Хамилтън бързо взе аванс пред Ботас и битката бе за второто място между финландеца и Леклер.

Снимка: AP/БТА