Люис Хамилтън призна, че се е страхувал за живота си в миговете около стряскащата катастрофа по време на Гран при на Италия в неделя. В обиколна номер 26 от състезанието във Формула 1, в завой "Variante del Rettifilo ", световният шампион бе "прескочен" от Макс Верстапен, който се качи с болида си върху неговия и мина през кокпита.

Само "качулката" на системата halo - защитен елемент като арка над главата на пилотите, спаси Люис от много тежки поражения на врата и главата. А при скорост от около 270 км/ч, с каквато в този момент е развивал Верстапен, вероятно говорим за спасен човешки живот. Така мисли и самият Хамилтън.

"Аз съм изключителен късметлия сега да съм тук и да говоря - каза в интервю пред BBC шампионът часове след старта. - Благодаря на Бог и на halo, това спаси врата ми и живота ми днес. Благодарен съм, че съм жив. Някой отгоре бдеше над мен. Никога не съм бил удрян по главата от кола, но ето, че и това се случи. Спортът ни е пълен с рискове, но това си беше шокиращо. Гледах кадри от катастрофата, изглежда много зле, а и така се чувствах."

Преди три години, когато Формула 1 вкара в употреба halo и задължи отборите да сложат предпазната "качулка", Хамилтън бе един от критиците.

"Най-грозната модификация в историята на спорта", е изваден цитат от едно негово изказване тогава. Преди година обаче Люис (и не само той) за първи път призна, че това е изключително разумно и точно въведение, след като halo спаси живота на Шарл Леклер по време на Гран при на Белгия.

Тогава Фернандо Алонсо се вряза в него по подобен начин на този, по който в неделя Верстапен прегази Хамилтън.

"Без halo щеше да се случи нещо ужасно", каза Тото Волф, директорът на отбора на "Мерцедес".

Самият Верстапен имаше коментар по инцидента, който публикува в Туитър профила си:

"Малшанс с това, което се случи днес... То можеше да бъде избегнато, ако аз бях получил достатъчно място, за да завия. За да стане това трябва и двамата да си свършат работата, а в случая аз бях притиснат и "изстискан" извън завоя. Тези неща могат да се случат, за съжаление, когато двама пилоти карат един до друг в директна битка."