ФИА официално прие намаляването на тавана за разходите на отборите от Формула 1. От сезон 2021 тимовете ще имат ограничение от $145 милиона, а в следващите две години, съответно 2022 и 2023 границата ще бъде свалена с по още $5 милиона на сезон.

Така кошмарът на "Ферари" се превръща в реалност и остава единствено да видим дали италианците действително ще удържат на думата си. От Скудерията вече заплашиха, че при подобно развитие на нещата ще напуснат F1. Шефът на отбора Матиа Биното многократно заявяваше, че ако границата бъде свалена под $145 милиона, той и подопечните му ще потърсят бъдеще другаде.

Извън чисто финансовите промени бяха взети и други решения. Минималното тегло на болидите за сезон 2021 се увеличава с 3 килограма - до 749 кг.

Ще има и революция относно аеродинамичните тестове на отборите, които ще бъдат повлияни от представянето на тимовете в шампионата.

Към момента отборите могат да правят тестове във въздушен тунел до 65 пъти на седмица, а сега това ще бъде намалено с 30 или 40%.

Реално голямата промяна е това, че бройката на тестове на отборите ще зависи от позицията им в класирането от предходния сезон. Така например отборът, който е първи в подреждането, ще може да ползва 90% от тестовете си от предходния сезон. Тимът, който е на десето място пък ще има правото на 112.5% от тестовете във въздушен тунел. Същото ще важи и ако нов отбор влезе във Формула 1.

Идеята на този ход е да се минимизират разходите на отборите и същевременно да се осигури равнопоставеност на пистата - нещо, което е основна тема на дискусия в последните години. На практика новите правила за въздушния тунел трябва да дадат тласък на отборите от долната половина на класирането.