40-ата годишнина на един спортист в повечето случаи означава, че активната му кариера е вече приключила. В редки случаи тя все още продължава, но пък е в своя залез.

Изключения са спортистите, които тепърва отварят нова глава в кариерата си на подобна възраст, а едно от изключенията е Люис Хамилтън.

Днес един от най-успелите спортисти на новия век навършва точно 40, а на фона на този рожден ден той също така отваря и една нова страница в кариерата си, преминавайки в отбора на "Ферари".

След години на ожесточена битка срещу Скудерията, Люис Хамилтън ще подкара именно емблематичния червен болид, изпълнявайки детската си мечта, която е била свързана именно с магията на този най-успешен отбор в историята на Формула 1.

Новината за Хамилтън във "Ферари" изненада всички в началото на миналата година, когато бе обявена официално, но очевидно седемкратният шампион все още има огромното желание да продължава да се състезава на топ ниво.

Снимка: Getty Images

Разбира се, освен желанието за състезания с конкурентен болид и романтиката около червения цвят на "Ферари", сделката си има и впечатляващите финансови параметри, които не са никак маловажен фактор в това решение на Хамилтън.

За разлика от "Мерцедес", "Ферари" реши да предложи договор на Хамилтън за сигурни две години. Той ще кара за Скудерията през сезон 2025 и 2026, като също така има клауза за удължаване с още една година за сезон 2027.

Хамилтън има сигурна заплата от 47 милиона евро на сезон, която обаче може да нарасне до впечатляващите 100 милиона евро със заложените бонуси и клаузи в него.

Това прави Люис Хамилтън втория най-добре платен пилот за сезона след четирикратния шампион Макс Верстапен.

Всички фенове гледат към отварянето на една изцяло нова страницата в кариерата на 40-годишния Хамилтън, който в края на миналия сезон затвори една величествена страница не само в своя живот, но и в спорта като цяло.

Снимка: Getty images

Британецът изкара 12 сезона с "Мерцедес", в които спечели шест от седемте си титли. В два случая завърши на второ място в генералното класиране, а веднъж бе трети.

С болида на "Мерцедес" Люис Хамилтън спечели впечатляващите 84 победи, а до момента в кариерата си във Формула 1 той не е управлявал болид с различна задвижваща система от тази на немския производител.

Дори и в първите си шест сезона, в които бе част от отбора на "Макларън", Люис Хамилтън караше задвижван с двигател на "Мерцедес" болид, с който спечели още 21 победи, а това прави рекордната в историята на Формула 1 бройка от 105.

Само с "Мерцедес" Люис Хамилтън има впечатляващите 153 подиума, като с немския тим той държи 51 различни рекорда във Формула 1.

Със сигурност краят на една ера в спорта, а ето и някои от постиженията, с които Хамилтън ще се запомни в тези 12 сезона със "сребърните стрели".

Снимка: Getty images/Gulliver photos

Най-много състезания с един отбор - 246

Най-много последователни състезания - 265 (серията започва още в "Макларън", но основната й част е с "Мерцедес")

Най-много състезания с един производител - 365

Най-много победи с един отбор - 84 (Той също държи и абсолютният рекорд за победи - 105)

Най-много победи на една писта - 9 на "Силвърстоун"

Най-много последователни победи на една писта - 5 в Каталуния, с което изравни Айртон Сена

Последователни сезони с победа - 15, изравнен рекорд с Михаел Шумахер

Най-много стартове от първа редица - 176

Най-много бързи обиколки на различни писти - 27

Най-много влизания в точките с - 227

Най-много подиуми с един производител - 202

Най-много обиколки с водачество - 5486

Най-много километри във водачество - 27 965 км

Най-много последователни финиша - 48

Най-много титли при конструкторите - 8

Най-много титли с един отбор - 6

А сега шоуто за Хамилтън продължава в червено.

Снимка: Getty images/Gulliver photos