Сезон 2024 във Формула 1 официално стартира, а днес е време и за първото му състезание. То ще се проведе на пистата "Сахир" в Бахрейн и ще е от 17 часа наше време (пряко по Диема Спорт 3).

Както преди старта на всеки сезон, вълнението сред феновете на моторните спортове е огромно, а при всички положения повечето от тях се надяват на значително по-голяма интрига що се отнася не само до борбата за титлата, но и до победите в отделните състезания.

Миналият сезон бе тотално доминиран от Макс Верстапен с третата му поредна титла, която бе спечелена с 19 победи от 22 състезания. "Ред Бул" пък спечели всяка надпревара, освен една.

Общо взето прогнозите са за нещо подобно и през сезон 2024. Едва ли някой се съмнява в четвъртата поредна титла на Макс Верстапен и в това, че ще има по-бързи болиди от тези на "Ред Бул" по пистите на цялото земно кълбо.

Букмейкърите определиха незначителния коефициент от 1.12 за титла на Верстапен през сезона, което на практика ни подксазва, че интрига за титлата просто не може да има.

Дори директорът на "Макларън" Андреа Стела заяви, че всеки болид е направил лек прогрес спрямо миналата година, а огромна крачка е направил само този, който и без това си бе най-бърз.

Снимка: Getty Images

Нагледното доказателство го видяхме във вчерашната квалификация, спечелена от Верстапен, а сякаш интригуващите новини и моменти около новия сезон във Формула 1 са по-скоро извън пистата, отколкото на нея.

Още преди да е започнал сезон 2024, дойде шокиращата новина за Люис Хамилтън и неговото преминаване във "Ферари".

Разбира се, че то ще се случи едва през следващия сезон, но при всички положения смяната на отбора на най-значимия пилот на новото време ще е тема, която ще се обсъжда непрестанно, макар и това по думите да е неговата детска мечта - да подкара червения болид.

Обявяването на подобна новина преди сезона няма как да не насочи допълнително внимание към седемкратния шампион, но пък и също така повдига доста въпросителни около представянето на Карлос Сайнц, чието място във "Ферари" ще бъде заето след година.

Освен това се очаква луда надпревара между редица пилоти, които ще искат да заема мястото на самия Хамилтън в "Мерцедес". Все драми, които тепърва предстои да гледаме.

Вече се спрягат имената на самия Сайнц, на Фернандо Алонсо, Даниел Рикиардо, връщане на Себастиан Фетел в спорта, както и промотиране на младия талант от Формула 2 - Андреа Антонели.

Снимка: Getty Images

Другият огромен скандал преди сезона, чието развитие очевидно ще продължи, е този около Кристиан Хорнер - отборният директор на "Ред Бул".

Най-дълго задържалият се на поста директор е обект на разследване за непристойно държание към колежка, а нови доказателства по темата могат да имат пагубно за поста му въздействие.

Все още не е ясно как ще приключи казусът Хорнер, но при всички положения той ще се отрази на обстановката в "Ред Бул". И ако това може и да не разклати предимството на тима през настоящата кампания, то никой не може да предположи как ще се отрази в дългосрочен план.

Снимка: Getty images

Настоящият сезон ще бъде най-дългият както като продължителност, така и като брой състезания. Общо 24 (рекорд), като първото от тях е днес на 2 март в Бахрейн, а последното ще е на 8 декември в Абу Даби.

Отборите и пилотите не приеха особено добре непрестанно увеличаващия се календар, но за ФИА всяко едно състезние означава повече и повече приходи.

А ето и календара:

2 март - Бахрейн

9 март - Саудитска Арабия

24 март - Австралия

7 април - Япония

21 април - Китай

5 май - САЩ (Маями)

19 май - Италия (Имола)

26 май - Монако

Снимка: Getty Images

9 юни - Канада

23 юни - Испания (Каталуния)

30 юни - Австрия

7 юли - Великобритания (Силвърстоун)

Снимка: AP/БТА

21 юли - Унгария

28 юли - Белгия (Спа)

25 август - Нидерландия

1 септември - Италия (Монца)

15 септември - Азербайджан (Баку)

22 септември - Сингапур

20 октомври - САЩ (Остин)

27 октомври - Мексико

3 ноември - Бразилия (Сао Пауло)

23 ноември - САЩ (Лас Вегас)

1 декември - Катар

8 декември - ОАЕ (Абу Даби)

Снимка: AP/БТА

А ето и кои са десетте отбора и техните пилоти:

"Ред Бул" - Макс Верстапен (Нидерландия) и Серхио Перес (Мексико)

"Ферари" - Шарл Леклер (Монако), Карлос Сайнц (Испания)

"Мерцедес" - Люис Хамилтън и Джордж Ръсел (Великобритания)

"Макларън" - Ландо Норис (Великобритания) и Оскар Пиастри (Австралия)

"Алпин Рено" - Пиер Гасли и Естебан Окон (Франция)

"Астън Мартин" - Фернандо Алонсо (Испания) и Ланс Строл (Канада)

"Хаас" - Кевин Магнусен (Дания) и Нико Хюлкенберг (Германия)

"Саубер" - Валтери Ботас (Финландия) и Гуаню Джоу (Китай)

"Алфа Таури" - Даниел Рикиардо (Австралия) и Юли Цунода (Япония)

"Уилямс" - Алекс Албон (Тайланд) и Логан Сарджънт (САЩ)

Снимка: Getty Images