Новият сезон във Формула 1 чука на вратата, а феновете на най-популярния автомобилен спорт, нямат търпение за първия старт още този уикенд.

Сезон 2023 започва в Бахрейн, а всички пилоти и болиди, както и техните огромни екипи, вече са в малката арабска страна, готови за шоу.

Отново 10 отбора с общо 20 състезатели, но този път в рекордните за цялата история на Формула 1 - 23 състезания. Стартът е в неделя в Бахрейн, а финалното състезание ще е чак на 26 ноември, отново в този регион - в Абу Даби.

По традиция сред нещата, които вълнуват най-сериозно феновете преди всеки сезон са новите болиди и новите пилоти, които ще гледат в продължение на цялата година.

В сравнение с предишния сезон, новите имена на стартовата решетка са четири, но пък има няколко размествания на пилоти, сменили своите отбори.

ГАЛЕРИЯ С НОВИТЕ БОЛИДИ И ПИЛОТИ ВИЖТЕ ТУК >>>

Експертите отличиха "Алфа Ромео" с най-добър и променен дизайн

Снимка: Getty images

Шампионите от "Ред Бул" продължават в същия състав, осланяйки се на максимата, че когато нещо работи, то не бива да бъде променяно. Първенецът от последните два сезона - Макс Верстапен, отново ще си партнира с героя на цяло Мексико - Серхио Перес, а двамата ще се състезават в новия "RB 19".

Новата машина, задвижвана от двигател "Хонда", бе представена на пищна и шампионска церемония в Ню Йорк, а целта бе ясно заявена - нова титла.

Цветът е в традиционното тъмносиньо с оранжево-червени елементи и логото на "Ред Бул", а най-забележимият надпис е на новия основен партньор от "Оracle".

Иначе машината има сериозни промени в аеродинамиката, най-вече с новия нос на болида, както и задната част, покриваща двигателя.

Шампионите от "Ред Бул"

Снимка: Getty images

Всеки фен безспорно очаква много повече от легендарния тим на "Ферари", пилотиран от Шарл Леклер и Карлос Сайнц, а също така управляван от новия силен човек - Федерик Васьор.

Новата машина се казва "SF-23", а като основна промяна се отчита страничната част и новата система за охлаждане, въведена иновативно от "Ферари".

Без промяна при пилотите е и третият голям тим - този на "Мерцедес". Люис Хамилтън и Джордж Ръсел ще карат новия "W14", с който трябва да се върнат в битката за титлата.

От немския тим признаха, че основният им проблем през 2022-а е било теглото, като сега са акцентирали на оптимизирането на този компонент, а колкото до дизайна, там виждаме черен цвят с някои умишлено оставени небоядисани компонента.

Болидът на "Мерцедес"

Снимка: Getty images

Ето и какво се случва в останалите отбори:

"Макларън" ще бъде управляван от звездата си Ландо Норис, както и от дебютиращия суперталант от Австралия - Оскар Пиастри, който предизвика редица скандали с трансфера си от академията на "Алпин", в конкурентния британски тим на "Макларън".

В същото време "Алпин", задвижван от двигател на Рено, реши да заложи на изцяло френски дует, като на досегашния пилот Естебан Окон, компания ще прави Пиер Гасли.

Огромни са очакванията към "Астън Мартин" през този сезон, а една легенда в лицето на Себастиан Фетел, бе заместена от друга легенда - Фернандо Алонсо.

Ветеранът и рекордьор по състезания ще е съотборник на Ланс Строл - син на собственикът Лорънс. Заявките от тима са огромни, а още в Бахерйн ще видим какви са възможностите на новия "AMR23".

Болидът на "Астън Мартин"

Снимка: Getty images

Без промяна при пилотите, но с нови цветове - червено и черно, са в задвижвания от Ферари италиански тим на "Алфа Ромео".

Опитният Валтери Ботас и китаецът Гуаню Джоу ще управляват новия "C43".

Един от новите за Формула 1 пилоти намираме в болида на "Алфа Таури". Става въпрос за Ник де Врийс, който е нов в позицията си на постоянен пилот.

Той обаче участва в едно състезание преди година, когато като резервен пилот на "Уилямс" бе част от надпреварата на "Монца" и дори спечели точки с деветото място.

Негов партньор ще е колоритният Юки Цунода, който ще продължи да ни радва в болида на "Алфа Таури".

Отборът на "Хаас" пък реши да се раздели с Мик Шумахер и легендарната му фамилия, за да го замени с друг германец.

Той обаче в никакъв случай не е нов за света на Формула 1, а става въпрос за Нико Хюлкенберг, който със 184-те си състезания е сред най-опитните на стартовата решетка.

Негов партньор ще е датчанинът Кевин Магнусен, а двамата ще управляват задвижвания от двигател на Ферари болид, носещ името "VF-23".

Завършваме разглеждането на стартовата решетка с тима на "Уилямс", където нов партньор на Алекс Албон, ще е американският дебютант Логан Сърджант.

Болидът на "Уилямс"

Снимка: Getty images