"Ферари" категорично отказва да се съгласи с плана на Формула 1 за редуциране на тавана на бюджетите на отборите от следващия сезон. Изпълнителният директор на състезанието Рос Браун обяви във вторник, че предложеното на тимовете намаление е от 175 милиона долара годишно към момента, сумата да стане 145 милиона.

Италианският тим, който е легендарна част от Ф1, е склонен да подпише споразумение за това, но не и за останалата част от стратегията. А тя е да бъде свален таванът до 135 милиона долара в периода 2023-2025 г.

Според "Ферари" това приравнява отборите от върха на пирамидата с тези от "средата". А и сваля като цяло репутацията на надпреварата, която в момента е пример за високо качество и ниво в технологиите. Този стандарт се поддържа и с по-високи разходи.

В контраст, първият състав, одобрил публично мярката, бе "Макларън" - ръководен изключително стриктно и стегнато като финанси. Директорът на този отбор Зак Браун обяви, че такова редуциране е неизбежно, в противен случай поне 4 отбора ще отпаднат от Формула 1 по естествен път още през 2021 г.

"Ферари" обаче е против свалянето на прага под 145 милиона долара. Според в. "Гадзета дело спорт", ръководителите на Скудерията обмислят дори крайни мерки - да напуснат състезанието, след като завърши сезон 2021.

Пак според изданието, те имат подкрепата дотук само на един тим - "Ред Бул", който обаче е готов за дискусия и търсене на компромис. Не и на решителни действия и напускане на Формула 1.

Позицията на третата голяма сила в състезанието - "Мерцедес", е, че редуцирането на бюджетите е неприятно, но отборът е готов да се адаптира към него.

Според "Гадзета", до края на седмицата Матиа Биното, шефът на "Ферари" за Ф1, ще внесе предложения, които да опитат някакъв компромисен вариант.

Предполага се, че вариант е водещите отбори да поискат "два пръстена на бюджетитиране" - един за елита, който да остане в диапазона на 150-175 милиона долара годишно, а друг - за останалите. И тимовете да получат право на избор в кой пръстен да оперират.

Ако това не бъде прието, пропастта между "Ферари" и Формула 1 може да се окаже непреодолима.