Новият сезон във Формула 1 донесе нови правила, а след четири старта от шампионата, пилотите и експертите вече се произнасят за тяхната ефективност и полезност.

Едно от нововъведенията е, че болидите вече могат по-дълго да са плътно един зад друг по време на състезание, а диаметърът на гумите беше увеличен от 33 на 46 сантиметра. Целта на тази промяна беше да се повиши състезателния елемент и интригата, но е спорно дали ефектът е постигнат. Мненията са различни.

"Аз съм сигурен, че тези правила ще доведат до по-качествени състезания. Ще има повече интрига и кокурентност, а болидите ще имат равни шансове. Промяната няма да наруши ритъма на състезанието, а ще го направи по-равностойно. Ще видим по-сгъстени групи от болиди. Това е нещо, което досега беше характерно за средняшките отбори", категоричен е един от известните инженери в моторните спортове Рос Браун.

Пилотите вече могат да стоят по-близко един до друг, като мнозина смятат, че това ще създаде повече опасни ситуации и ще увеличи риска от катастрофи. Но има и други виждания.

"Определено се усеща подобрение. Това е стъпка в правилната посока Щастлив съм, че въведоха тази промяна. Много по-интересно е, когато се състезаваме по-близо един до друг. Създава се истинска конкурентност, което ще е по-интересно за самите пилоти и за зрителите. Аеродинамичният дизайн на болидите помага, за да се избегнат опасни ситуации и е перфектен за близка битка", каза Пиер Гасли от отбора на "Алфа-Таури Ред Бул".

Увеличението на диаметъра на гумите дава по-голяма стабилност на болидите и намалява рисковете от поднасяне, и пукане на гума.

Поне такива бяха официалните мотиви, но пилотите изразиха леко недоволство от тази промяна.

"Проблемът на новите гуми е, че прегряват по-лесно - смята световният шампион Макс Верстапен. - Получава се парадокс с новото правило за дистанция, защото по-големите гуми не ти позволяват да се приближиш прекалено близко до опонента си.

Понякога се получава отклонение в завиването, което създава известни неприятности. Има какво да се желае, но това е нормално, защото иновацията не е разработена. "Пирели" работят неуморно, за да подобрят качеството на новите гуми.

Може би ни трябва малко време да свикнем. Нямахме много време да тестваме новите гуми преди началото на сезона.

Това е основният проблем".