Представянето на Серхио Перес в "Ред Бул" отново е една от големите въпросителни на Формула 1.

След като на "Сузука" в Япония мексиканецът бе много близо до това да отмъкне победата на своя съотборник Макс Верстпаен, той отново се върна към проблемите и е неубедителен в последните състезания.

Това се превръща в голям проблем за "Ред Бул".

Перес беше привлечен в отбора през 2021 година, след като дълго време се търсеше достоен съотборник на нидерландеца. Такъв, който поне достига лесно подиумите и носи много точки. Целта винаги е била не само титлата при пилотите, но и при конструкторите.

Изглеждаше, че изборът на Перес се отплаща, но Верстапен се превърна в истински хегемон. Мексиканецът се затруднява да постигне постоянство, след като бе избран пред младоците Пиер Гасли и Алекс Албън.

Много често Перес изпитва трудности още в свободните тренировки, което го прави неубедителен в целия състезателен уикенд.

2024 година обещаваше да е различна, след като Перес постигаше това, което се иска от него, а именно три втори места в първите четири състезания. Това му помогна да си спечели договор до 2026 година.

След състезанието в Маями обаче, където той завърши четвърти, изпитва изключителни проблеми. В последвалите пет състезания той на два пъти отпадна, а в останалите завърши два пъти осми и веднъж седми. Това го поставя на петата позиция в генералното класиране, което е неприемлив резултат за доминиращия "Ред Бул".

Мексиканецът поенесе много критики за представянето си и е интересно как той се справя спрямо предшествениците си, които се състезаваха като съотборници на Верстапен.

Разглеждайки неговите три сезона и половина, е видно, че Перес не е много далеч като време в квалификациите спрямо нидерландеца, но сега по-малките разлики в колоната го свалят в класирането.

В миналото Гасли и Перес бяха обвинявани, че не са достойни съотборници на Макс и статистиката сочи, че само Днаиел Рикардо е успявал да постига неговите времена. Видимо е, че австралиецът в "Ред Бул" намери перфектната кола, която отговаря на стила му на каране, а след напускането си е в огромни затруднения. Няма спор и че по това време Верстапен беше в началото на кариерата си и не бе постигнал най-оптималната скорост.

В същото време при престоя си в "Ред Бул" Гасли и Албън са с шест десети по-бавни от нидерландеца. В началото Перес беше по-близо до своя именит съотборник, но сега резултатите му са подобни на тези на французина и тайландеца.

Едно е сигурно - да си съотборник на Верстапен не е никак лесна работа, а той е единственият, който заобикаля проблемите на "Ред Бул" и е постоянен в резултатите си. Проблемът за Перес е, че вече опонентите му от "Ферари", "Макларън" и "Мерцедес" все по-често се класират пред него.

Изглежда, че "Ред Бул" се връща в изходна позиция в търсене на достоен №2.