Сезон 2024 във Формула 1 приключи, оставяйки зад себе си 24 вълнуващи състезания и редица драматични мигове.

Още преди вчерашното последно състезание в Абу Даби бе ясно, че за четвърта поредна година шампион ще бъде Макс Верстапен с "Ред Бул".

За разлика от последните си две безапелационни титли, в които той счупи куп рекорди с доминацията си, тази година нидерландецът имаше своите трудности, но все пак успя да защити трона си.

Макар и в по-голямата част от сезона да не разполагаше с най-бързия болид, Макс успя да стори нужното, за да вземе титла №4 и да се нареди сред величията в този спорт.

Разбира се, сега пред него и механиците на "Ред Бул" предстои много работа, защото ако не настъпят подобрения в болида, то мечтите за титла №5 могат да приключат още доста рано през следващата кампания.

Доказателство за проблемите на "Ред Бул" бе фактът, че след две години на тотална доминация, австрийският тим не просто не успя да спечели битката при конструкторите, но остана и на третото място с внушителните 78 точки изоставане от върха.

Снимка: Getty images

А върхът след дълго чакане бе за "Макларън".

Един от легендарните отбори във Формула 1 трябваше да чака цели 26 сезона, за да успее да грабне шампионската титла при конструкторите.

Ландо Норис и Оскар Пиастри свършиха отлична работата в ярко оранжевите болиди на британския тим, като в един момент от сезона Норис дори изглеждаше като реална заплаха за трона на Макс при пилотите.

Изоставането в точките, което Норис имаше още от началото на сезона не му позволи да притисне Верстапен в тази битка, но пък британецът даде ясно да се разбере с изказванията си, че през 2025-а целта ще е именно шампионската титла при пилотите.

Колкото до "Макларън". Отличната работа на Зак Браун и екипа му се отплати и за първи път от 1998-а отборът триумфира с титла. За последно това се случи с Мика Хакинен и Дейвид Култард в болидите.

С първата титла от 26 години насам "Макларън" се изравни с "Уилямс" на второто място във вечната ранглиста с по девет титли, а убедителен лидер и най-успешен отбор в историята продължава да е "Ферари" със своите 16 трофея.

Прогресът на "Макларън" през настоящия сезон бе огромен, а съвсем логично британският тим ще влезе в сезон 2025 с огромни очаквания и в роля на фаворит.

Снимка: Getty images

Отличен сезон имаше не само Ландо Норис, който завърши на второ място в генералното класиране, страхотно представяне имаше и съотборникът му Оскар Пиастри.

Австралиецът влезе в любопитна класация, след като успя да завърши всяко едно състезание и не пропусна нито една състезателна обиколка в хода на сезона.

А за пилот със само един сезон опит зад гърба си това е наистина впечатляващо постижение.

Той завъртя всичките 1444 обиколки през сезона, като преди него това бяха правили само четирима пилоти. Макс Верстапен през 2023-а, Люис Хамилтън през 2019-а, както и Михаел Шумахер през 2002-а.

Снимка: Getty images

Последното състезание в Абу Даби беляза и края на една ера във Формула 1 - тази на Люис Хамилтън в "Мерцедес".

Британецът стана пилот на "сребърните стрели" през 2013-а, като в продължение на 12 сезона спечели шест титли, 84 победи, 153 подиума и бе част от една от най-сериозните доминации в историята на спорта.

Хамилтън се сбогува със сълзи на очи с "Мерцедес", като след края на състезанието в Абу Даби той подмина чакащите го журналисти, защото първата му работа бе да се насочи към падока на отбора и лично да се сбогува с всеки един от екипа.

От сезон 2025 Люис Хамилтън ще бъде част от отбора на "Ферари", като това е една от промените, които ще видим в стартовата редица.

Снимка: Getty images