Вече трета година Китай не попада в календара на Формула 1, но това ще се промени през 2023 година, когато състезанието в Шанхай ще се завърне.

Шефът на “Мерцедес” Тото Волф пък изрази мнение, че би било хубаво и други градове в най-многолюднaта страна в света да приемат стартове от надпреварата - например столицата Пекин.

Именно неговият отбор е най-успешен в Гран при на Китай с шест победи, като и шестте са дело на Люис Хамилтън.

Последната от тях датира от 2019 година, когато Хамилтън изпревари съотборника си Валтери Ботас и Себастиан Фетел с “Ферари”.

“Вече сме били в Шанхай, но през последните два сезона това не се случваше. Китай е важен пазар за нас. Иска ми се да караме както в Шанхай, така и в Пекин. За “Мерцедес” това наистина е фантастичен пазар и вярвам, че трябва да се работи в тази посока”, каза Волф и даде за пример САЩ, където има три старта от Формула 1.

“Имаме три състезания в САЩ - Лас Вегас, Маями и Остин, а ако можем да напрвим същото в Китай, би било страхотно”, уточни той.

Този сезон на решетката за първи път има и китайски пилот, след като “Алфа Ромео” даде едно от местата си на Гуаню Джу, който си партнира с Валтери Ботас и стигна до точки още в дебютния си старт за сезона.