Новата ера във Формула 1 ни подари две доста атрактивни и непредвидими състезания, точно каквото организаторите обещаха да се случва от сезон 2022.

И докато всички се възхищаваха на битката между Макс Верстапен (Ред Бул) и Шарл Леклер (Ферари) в Саудитска Арабия, в първия момент на заден план остана чутовния провал на хегемона "Мерцедес".

В продължение на осем сезона "сребърните стрели" безпощадно мачкаха в шампионата при конструкторите, a в този период взеха и седем титли при пилотите. От "Мерцедес" сами признаха преди седмици, че в първите седмици на сезон 2022 ще изостават от "Ферари" и "Ред Бул", но едва ли някой е очаквал с подобна разлика.

Да, по време на първия старт в Бахрейн болидите на "Мерцедес" се наредиха на трето и четъврто място, но това се дължеше да нелепото отпадане на двете машини на "Ред Бул" в последните три обиколки. Преди това да се случи Люис Хамилтън и Джордж Ръсел бяха далеч назад от конкурентите си като време и изглеждаше ще трявба да се задоволят с позиции 5 и 6.

Преди дни в Саудтиска Арабия седемкратният шампион Люис Хамилтън тръгна от шокиращото 16-о място, а в крайна сметка завърши десети. Колегата му Джордж Ръсел бе пети в крайното класиране, но като време доста зад лидерите от "Ред Бул" и "Ферари".

Тези две представяния повдигнаха логичният въпрос дали новата ера във Формула 1 не отне тоталната доминацията от ръцете на "Мерцедес".

Снимка: Getty images

Дори и видимо изнервеният Люис Хамилтън със сериозен тон, но очевидно с доза ирония подхвърли топката в полето на своя отбор, като заяви, че "Мерцедес" не може да се справи с мощта на "Хаас".

Британецът подчерта точно този детайл, защото през миналия сезон "Хаас" бе отборът, който не записа нито една точка през сезона, а сега прави по-добри резултати от Хамилтън.

След самия край на състезанието Хамилтън отново използва подобен тон, когато попита състезателния си инженер по радиото дали това 10-о място изобщо му носи точки. Естествено, че седемкратният шампион е наясно която позиция носи точки и коя не, но с този въпрос отново опита да насочи напрежението към отбора.

"Това, което знам и мога да ви кажа е, че днес се затруднявахме да гоним болида на Хаас. В момента не се борим за подиуми и челни места, толкова сме далеч, просто много далеч", заяви Хамилтън.

Някои водещи анализатори в този спорт дори стигнаха до крайната прогноза, че ако до лятото представянето на "Мерцедес" не се подобри значително, Люис Хамилтън може просто да не довърши сезона, а да се пенсионира предварително.

Той и без това дълго се колебаеше дали да участва в сезон 2022, а перспективата да бъде пилот от средата на таблицата едва ли го удовлетворява.

Отборният директор Тото Волф също коментира представянето на тима си като заяви, че просто всички в "Мерцедес" и феновете на отбора трябва да се смирят и да приемат случващото се.

"Осем години бяхме главните герои в тези епични битки на върха, сега сме наблюдатели.

Трябва да се смирим и да приемем реалността. Боли ни, неприятно е, а времената изобщо не са забавни.

Тези упражнения по смиреност обаче ще ни направят по силни. С всяка седмица ние ще ставаме по-силен отбор" сподели Волф.

Той обаче отказа да дава прогнози кога ще дойде този прогрес на "Мерцедес" и дали изобщо ще е през този сезон.

Няма да е изключено, ако след още няколко слаби представяния, в немския тим не решат да загърбят сезон 2022 и да започнат да работят по колата за следващия, както направиха от "Ферари" преди година, а резултатите вече са факт.

Остро мнение по темата изказа Мика Хакинен, според когото "Мерцедес" има само още едни или две състезания да опита да бъде фактор през сезона.

След това всичко ще е загубено, а притеснителното е, че "Ферари" и "Ред Бул" няма да тъпчат на едно място, тези болиди също ще се развиват с всяка седмица.

Снимка: Getty images