Фернандо Алонсо няма какво повече да доказва във Формула 1, но дори и отвъд 40-годишна възраст продължава да се състезава и да изумява с това, на което е способен. Легендарният испанец грабна подиум още в първия си старт за "Астън Мартин" и съответно за сезона.

В последните години ветеранът стана изключително популярен с едно свое включване по радиото, докато караше за "Алпин". Тогава той заговори за El Plan (б.р. - "Планът") и тази фраза се превърна в негова запазена марка и до днес. Оказва се, че Фернандо има план и за това какво би правил извън пистата, когато прекрати впечатляващата си кариера.

Двукратният световен шампион има друга страст и тя е на две колела. Алонсо е един от най-големите фенове на колоезденето в падока, като може би се конкурира единствено с Валтери Ботас, чиято приятелка е професионална колоездачка.

Всъщност любовта на Алонсо към спорта го въвлече в пътен инцидент през 2021 година, когато бе блъснат от шофьор в Швейцари се наложи да му бъдат поставени титаниеви плочи в челюстта.

Тази случка по никакъв начин не убива ентусиазма му, а напротив, той продължава да върти по стотици километри при всяка отворила се възможност.

Мечтае да се докосне до елита на този спорт, без значение дали като участник в някое от безкрайните състезания или като инвеститор и собственик на отбор.

Второто бе на една ръка разстояние за него през 2013 година, когато баският отбор Euskaltel-Euskadi се оказа в сериозни финансови проблеми. Икономическият срив в Испания доведе до оттеглянето на един от държавните спонсори, а Алонсо вижда в това идеална възможност да осъществи мечтата си. Преговорите вървят, но не завършват така, както на него би му се искало.

Снимка: Getty Images

Но се заплава по идеята да създаде от нулата свой собствен отбор и година по-късно намира арабски инвеститори, готови да дадат 100 милиона за целта. Проектът е амбициозен, Алонсо договаря именит треньор в лицето на италианеца Пауло Бетини, а след това се наема да убеди легендата Петер Саган да кара за Fernando Alonso Cycling Team. Всичко изглежда върви по план... Но арабите се отказват и се насочват към друг тим, който в последствие става един от по-популярните в спорта - UAE Team Emirates

"Необходима е значителна финансова подкрепа. Срещахме се с правителството на ОАЕ и почти бяхме готови, но те избраха да инвестират в съществуващ отбор...", разказва тогава разочарованият пилот от Формула 1. Арабските милиони се изливат в отбора на Lampre, който после е преименуван.

Испанецът обаче е толкова запленен от спорта на две колела, че отвъд надеждата да участва като собственик или шеф, не спира да кара.

"От малък обичах да карам колело", разказва той, а по време на изолацията заради пандемията от COVID-19, това е сред основните му развлечения.

Редовно изминава по 100 или 200 километра в родната си провинция Астурия. И както сам признава - чувства се по-добре от когато и да било.

Снимка: Getty Images

Инцидентът от 2021 година и операцията по никакъв начин не убиват страстта му, като за кратко сменя шосейното колоездене с планинско. Един от най-близките му хора, Флавио Бриаторе, пък се заканва, че ще го заключи в гараж, ако не спре да кара колело.

Това лято се връща към карането на шосе и се хвали със 160-километров преход.

Любовта му към велосипедите му осигурява и спонсорска сделка с испанския производител MMR. Компанията стига дотам, че пуска лимитирана серия, посветена на Алонсо и обагрена в цветовете на тогавашния му отбор "Алпин".

На рамката на колелото присъстват всички значими моменти от кариерата му във Формула 1.

И до днес големият шампион не пропуска възможност да се отдалечи от пистата и да разпусне на две колела.

И кой знае - може би когато най-сетне скоростите от 300 километра в час му омръзнат и реши да отгърне нова страница в живота си... Вероятно ще го видим на две колела, опитвайки се да бъде сред най-добрит.