Стотици километри въртене: Голямата страст на Алонсо е извън пистата за Формула 1
Испанецът е върл фен на колоезденето и мечтае за собствен отбор
Фернандо Алонсо няма какво повече да доказва във Формула 1, но дори и отвъд 40-годишна възраст продължава да се състезава и да изумява с това, на което е способен. Легендарният испанец грабна подиум още в първия си старт за "Астън Мартин" и съответно за сезона.
В последните години ветеранът стана изключително популярен с едно свое включване по радиото, докато караше за "Алпин". Тогава той заговори за El Plan (б.р. - "Планът") и тази фраза се превърна в негова запазена марка и до днес. Оказва се, че Фернандо има план и за това какво би правил извън пистата, когато прекрати впечатляващата си кариера.
Двукратният световен шампион има друга страст и тя е на две колела. Алонсо е един от най-големите фенове на колоезденето в падока, като може би се конкурира единствено с Валтери Ботас, чиято приятелка е професионална колоездачка.
Всъщност любовта на Алонсо към спорта го въвлече в пътен инцидент през 2021 година, когато бе блъснат от шофьор в Швейцари се наложи да му бъдат поставени титаниеви плочи в челюстта.
Тази случка по никакъв начин не убива ентусиазма му, а напротив, той продължава да върти по стотици километри при всяка отворила се възможност.
Мечтае да се докосне до елита на този спорт, без значение дали като участник в някое от безкрайните състезания или като инвеститор и собственик на отбор.
Второто бе на една ръка разстояние за него през 2013 година, когато баският отбор Euskaltel-Euskadi се оказа в сериозни финансови проблеми. Икономическият срив в Испания доведе до оттеглянето на един от държавните спонсори, а Алонсо вижда в това идеална възможност да осъществи мечтата си. Преговорите вървят, но не завършват така, както на него би му се искало.
Но се заплава по идеята да създаде от нулата свой собствен отбор и година по-късно намира арабски инвеститори, готови да дадат 100 милиона за целта. Проектът е амбициозен, Алонсо договаря именит треньор в лицето на италианеца Пауло Бетини, а след това се наема да убеди легендата Петер Саган да кара за Fernando Alonso Cycling Team. Всичко изглежда върви по план... Но арабите се отказват и се насочват към друг тим, който в последствие става един от по-популярните в спорта - UAE Team Emirates
"Необходима е значителна финансова подкрепа. Срещахме се с правителството на ОАЕ и почти бяхме готови, но те избраха да инвестират в съществуващ отбор...", разказва тогава разочарованият пилот от Формула 1. Арабските милиони се изливат в отбора на Lampre, който после е преименуван.
Испанецът обаче е толкова запленен от спорта на две колела, че отвъд надеждата да участва като собственик или шеф, не спира да кара.
"От малък обичах да карам колело", разказва той, а по време на изолацията заради пандемията от COVID-19, това е сред основните му развлечения.
Редовно изминава по 100 или 200 километра в родната си провинция Астурия. И както сам признава - чувства се по-добре от когато и да било.
Инцидентът от 2021 година и операцията по никакъв начин не убиват страстта му, като за кратко сменя шосейното колоездене с планинско. Един от най-близките му хора, Флавио Бриаторе, пък се заканва, че ще го заключи в гараж, ако не спре да кара колело.
Това лято се връща към карането на шосе и се хвали със 160-километров преход.
Любовта му към велосипедите му осигурява и спонсорска сделка с испанския производител MMR. Компанията стига дотам, че пуска лимитирана серия, посветена на Алонсо и обагрена в цветовете на тогавашния му отбор "Алпин".
На рамката на колелото присъстват всички значими моменти от кариерата му във Формула 1.
И до днес големият шампион не пропуска възможност да се отдалечи от пистата и да разпусне на две колела.
И кой знае - може би когато най-сетне скоростите от 300 километра в час му омръзнат и реши да отгърне нова страница в живота си... Вероятно ще го видим на две колела, опитвайки се да бъде сред най-добрит.