Едно от емблематичните състезания в календара на Формула 1 - това на пистата "Сузука" в Япония, ще остане част от спорта и в следващите пет години.
От ФИА обявиха новината, а в цялата ситуация не е имало толкова дилема дали Япония да остане в календара заради традициите си в моторните спонсори и наличието на прозиводителя "Хонда" като важна част от Формула 1, а дали състезанията да са на "Сузука".
Официално е имало подадена кандидатура от град Осака, но в крайна сметка от ФИА са я отхвърлили с мотива, че "Сузука" е специална писта за този спорт и няма как да я пренебрегнат.
"Сузука" става част от Формула 1 за първи път през 1987-а, като с изключение на две състезания през 2007-а и 2008-а, както и на периода на пандемия, се провежда непрестанно.
Друга съществена новина около японското състезание е, че още от тази година то ще бъде преместено през пролетта заради по-малкото валежи от есента, а това ще остане така и до 2029-а.
Друг мотив е, че организаторите искат японското Гран При да е между тези на Австралия и Китай, което спестява от пътуване, разходи и вредни емисии.
Десетки пъти състезатели са посочвали "Сузука" като най-трудната писта. Именно заради това организаторите отказват да заменят емблематичното трасе с градско такова, каквото бе предложението на Осака.
А и все пак "Сузука" е собственост на "Хонда". Избирането на друго трасе можеше драстично да влоши отношенията между японския производител и ФИА.
"Сузука" освен това е била решаващата локация за титлите през 1989-а и 1990-а. И в двата случая битката е между Сена и Прост, като и в двата случая нещата приключиха с удар помежду им в едни от най-скандалните финали на сезон във Формула 1.