Защо "Ферари" пак се превърна в посмешището на Формула 1?
Дисквалификациите след Гран при на Китай само продължават негативната тенденция
Дисквалификацията на двамата пилоти на "Ферари" след Гран при на Китай във Формула 1 предизвика нова вълна от подигравателни шеги и мемета към най-популярния конструктор.
Още по темата
- Жега във Формула 1: Хамилтън с полпозишън в спринта, Норис най-бърз на тренировката
- Хамилтън изнесе лекция и взе първа победа с "Ферари" в спринта в Китай
- Отговорът на "Макларън": Пол позишън за Пиастри преди Гран при на Китай
- "Макларън" и перфектният Пиастри убиха конкуренцията в Китай
- Скандал след Гран при на Китай: Дисквалифицираха Хамилтън и още двама
След второто състезание за сезона Шарл Леклер и Люис Хамилтън разбраха, че резултатите им - съответно пето и шесто място, са анулирани.
Причините за двете дисквалификации за различни, но потвърждават огромните организационни проблеми при "Ферари", които личат вече няколко сезона. Дори в миналия, когато изглеждаше, че Леклер има конкурентен болид и качествата да се бори за световната титла, решения от пита бързо заличиха шансовете му.
На състезанието в Китай в неделя младият монегаск и далеч по-опитният Хамилтън си направиха надпреварата трудна още в началото, когато Леклер предизвика контакт помежду им. Докосването на болидите доведе до счупване на предното му крило.
Въпреки това по-младият пилот беше по-бърз от Хамилтън и с отборни заповеди седемкратният световен шампион беше принуден да го пусне пред себе си в един момент от състезанието. По радиото пък се чу, че единият не е доволен колко късно се случва това, а другият, че изобщо е принуден да го прави.
Всички тези обстоятелства достатъчно накараха феновете на "Ферари" да са разочаровани, а останалите да се присмиват. За капак обаче дойдоха и тези дисквалификации в часовете след края на състезанието.
Леклер, заедно с пилота на "Алпин" Пиер Гасли, е с анулиран резултат, защото болидите им са били по-леки от допустимата норма от 800 килограма. Това правило от FIA го има от 30 години, за да се пресече предимството на по-леките пилоти спрямо по-тежките. Все още обаче се намират отбори, които да го нарушават.
Оказва се, че колата на Леклер е тежала 799 килограма след задължителното източване на два литра от резервоара преди претеглянето.
В официалното си изявление по случая екипът на "Ферари" изтъкна прекомерното износване на гумите, причинено от това, че Леклер е бил на стратегия с едно влизане в бокса. Преди състезанието обаче официалният доставчик на гуми за Формула 1 прогнозира, че това ще бъде състезание за две спирания.
През миналата година Джордж Ръсел от "Мерцедес" беше дисквалифициран в Белгия, тъй като болидът му е с 1,5 килограма по-лек, така че във "Ферари" и "Алпин" нямат повод да се чувстват ощетени. Тогава от "сребърните стрели" се оправдаха с "олекването" на Ръсел заради изпотяване, както и износването на гумите. Разликата между двата случая е, че тогава стратегията на "Мерцедес" с един стоп не е планувана, за разлика от тази на Леклер вчера.
Дисквалификацията на Хамилтън също потвърждава, че от "Ферари" не се учат от грешките - независимо дали своите или на другите отбори.
Британецът е с анулиран резултат заради износването на планката на пода на неговия автомобил в нейната задна част. Според правилата тя трябва да е с дебелина от поне 9.0 милиметра, а резултатите от анализите на ФИА са показали дебелина от между 8.5 и 8.6 милиметра по ширината на планката.
Фрапантното за "Ферари" е, че Шарл Леклер беше дисквалифициран за абсолютно същото в Остин през миналата година. И тогава, и сега от отбора изтъкнаха, че не са имали намерение да извличат нечестно предимство. Във формула 1 обаче правилата са си правила.
Тенденцията италианският отбор да е най-подиграваният в последните години продължава, а това ще е още по-валидно след идването на Люис Хамилтън. Феновете се шегуват, че само след две състезания седемкратният световен шампион е получил "пълна програма" от гафовете на новия си отбор.