Втори ден продължава публикуването на пълния доклад на полиция и експерти за катастрофата със самолета, в който загина Емилиано Сала. Аржентинският футболист, преминал от Нант в Кардиф, както и пилотът Дейвид Ибътсън, намериха смъртта си в полета над Ламанша на 21 януари.

По поръчка бе извършена и дигитална симулация на полета.

Според доклада, проблемите са започнали около 21,02 ч по Гринуич вечерта на 21 януари, когато пилотът за първи път е съобщил на летателния контрол за недостатъчно добра видимост. Той е поискал постепенно да се спусне по-ниско и го е направил - от 1300 на 1200 метра, но след минути е пожелал да възстанови предишната височина на летене.

В 21,16 минути е последната връзка с пилота, а докладът изчисли, че за около 20 секунди в тази минута, самолетът е паднал рязко с близо 700 метра, където последно е засечен.

Следва странен и почти обратен завой в полета, което се обяснява в доклада с предположение, че е било отчаяна маневра на пилота да подкара машината към близкия остров Алдърни или по-далечния Гърнзи, където има и голямо летище. Явно той е усетил, че няма да може да прелети оставащите километри над Ламанша и е искал да приземи машината на отстоящите на около 20 морски мили най-близки парчета земя.

Останките от самолета са намерени на не повече от 30 метра от мястото на резкия обратен завой, който би следвало да е причинил падането във водата.

При удара в нея самолетът се е разпаднал на три части. Предполага се, че това е станало в 21,16 ч, само 14 минути след първите сигнали за проблеми с видимостта.

Таблетът със запечатаните данни от полета, който е деклариран на борда на самолета преди излитане, не е намерен все още сред останките на дъното. Издирването на тялото на Ибътсън ще започне в петък, когато се очаква атмосферните условия в района да го позволят.