Действията по събарянето на стадион "Българска армия" продължава усилено. Днес официално фирмата, която отговаря за тези действия, започна работа и по козирката и сектор "А" на легендарното съоръжение в Борисовата градина, като част от процеса бе открит за журналисти.

Сектор "Б", където бяха настанявани гостуващите фенове и където се намираше таблото, вече е история, а от култовия сектор "Г" вече е останал единствено земния насип.

Оказа се, че машината, която действа по събарянето на сектор "А" и козирката на стадиона, е едва една от петте такива в целия свят. Това разкри Данаил Димов, който е част от "Спортни имоти Българска армия" - съвместното дружество на държавата и ЦСКА, което отговаря за случващото се в момента, а и за строежа на новия стадион. По думите му демонтажът на стадиона струва около милион лева.

Днес на "Армията" бяха и двамата директори на "червените" - Филип Филипов и Стоян Орманджиев, които си направиха снимка за спомен пред отиващия си сектор "А".

Снимка: БТА

"Демонтажът струва малко над милион лева. Проектът е много мащабен и има много намесени страни. Важно е, че сме на едно мнение. Основните неща са съгласувани с УЕФА. Демонтажът ще приключи до два месеца", каза Димов и продължи по темата.

"В момента избираме основния строител. Имаме готов проект, такъв стадион не е строен последните 40 години в България и трябва да изберем на й-добрата оферта. Няма вариант стадионът да бъде разрушен и да не бъде изграден нов. Процесът е необратим, но и дълъг", каза още той.

Снимка: БТА

Димов също така подчерта, че строежът е по-лесен отколкото поддръжката след това и една от основните цели е новото съоръжение да може да се самоиздържа, разбира се, не само от футболни мачове, а и от други събития.

Николай Николов, който е координатор по безопасността от страна на фирмата-изпълнител, пък заяви, че в действията се набляга на екологията и цел е да се запази природата чисто. Той сподели още, че дърветата, които са в близост до "Армията", са защитени.

Снимка: БТА

Равносметката от страна на работниците е, че към момента няма затруднения и изненади, като не се бърза, за да има минимално замърсяване на въздуха.

 

Снимка: БТА

Снимка: БТА