Да се задържиш във Формула 1 не е никак лесна задача. Светът на високите скорости е елитно място, където оцеляват само най-добрите. В продължение на шест години един от тях бе Такума Сато, който и до днес остава най-успешният японски пилот във F1.

През сезон 2004 той завърши на осмо място в крайното класиране, а освен това е притежател на един от общо трите японски подиума в цялата история на спорта. Шестте години на Такума във Формула 1 (2002-2008) отдавна са история, а сега той се доказва на друго скоростно поприще - сериите "ИндиКар".

Преди три години ветеранът се превърна в първият азиатец, спечелил легендарното състезание "Индианаполис 500", а след като триумфира и в тазгодишния старт, официално бетонира името си в историята. Сато и едва деветнадесет други пилоти са успявали да спечелят унищотижелното 805-километрово съревнование повече от веднъж.

А "Инди 500" се провежда от 1911 година насам. Състезателите трябва да навъртят влудяващите 200 обиколки на трасето в Индианаполис - маратон, на който малко автомобилисти биха могли да издържат.

Снимка: Getty Images/Guliver Photo

Сато изоставаше дълго време, след като Скот Диксън водеше в повече от половината състезание, но след заключителните спирания в бокса успя да поведе колоната и да завърши начело, за да грабне втория си успех тук.

Фернандо Алонсо, който ще се завърне във Формула 1 догодина, също взе участие в старта и завърши като №21. Така испанецът ще трябва да остави встрани за поне две години мечтата си да спечели тройната корона в моторните спортове - Гран при на Монако, 24-те часа на Льо Ман и "Индианаполис 500".

Американската надпревара е единствената липсваща в колекцията на Алонсо.

През следващия сезон той отново ще кара във Формула 1 за "Рено".