Стефанос Циципас сътвори невероятен обрат и победи Рафаел Надал с 3:2 сета в четвъртфиналите на Australian Open - 3:6, 2:6, 7:6(4), 6:4, 7:5.

Срещата продължи четири часа и осем минути и бе истинска класика, която ще се помни дълго.

Надал само два пъти в кариерата си бе губил мач от 0:2 сета, а подобно нещо не се предвиждаше днес, тъй като игра фантастично в първите две части.

В тайбрека на третия обаче Матадора обърка два смача и загуби сета. Това вдъхнови Циципас, който в хода на цялата среща не спря да вярва,  че може да обърне. Заигра много по-силно в заключителните две части и си заслужи паметния обрат.

На полуфиналите гръцкия талант, който за трети път достига до тази фаза в Големия шлем, ще се изправи срещу Даниил Медведев, за да се поднови едно любопитно и вече изградено съперничество.

Снимка: AP/БТА

Надал спечели първите две части с три пробива и сервираше фантастично без да даде нито една възможност за своя съперник да го застраши. В третия сет Циципас.

Третият сет мина скоростно и двамата сервираха великолепно, като се стигна до тайбрек, където Надал първо пропусна смач на мрежата, след това и от основната линия. Това доведе до аванс на Циципас и с втория си сетбол той не пропусна да намали изоставането.

След това заигра още по-добре. Четвъртият сет започна с негова изпусната възможност за пробив, а при 2:2 и Надал не се възползва от два шанса. Надстрелването продължи и при 4:4 Циципас удари смъртоносно. Направи пробив и успя да го задържи, за да изравни до 2:2 сета.

В петия сет нивото на Циципас бе най-добро. Той вече имаше психологическото предимство и сервираше повече от убедително. Успя отново да стигне до късен пробив, този път дори без да даде точка в гейма. Затвърди го и завърши със 7:5, за да вдигне победоносно ръце. 

Снимка: AP/БТА

Така повтори постижението си отпреди две години, когато на осминафинал впечатли света с победата си над Роджър Федерер. След това отпадна именно от Надал на полуфиналите. Това беше едва втората му победа над Матадора в общо девет мача. Активът му срещу Медведев е още по-негативен, но доказва, че статистиката няма тежест на най-голямата сцена.