Официалният сайт на Формула 1 разкри 10 фактора, които трябва да ни държат развълнувани през новия сезон на най-известната автомобилна надпревара. Ето ги и тях.

1. Младият Леклер се изправя срещу Фетел във Ферари

Не е нужно да си припомняме, че дебютният сезон на Шарл Леклер във Формула 1 бе добър. Сега обаче идва големият тест за него в болида на Ферари. Това е една от най-големите позиции изобщо за пилот, а съперничеството със Себастиан Фетел прави бъдещето още по-вълнуващо. Предвид слабата форма на Фетел през 2018-а, ще е интересно да видим кой от двамата ще се представя по-силно и ще наложи волята си над другия. Не е изключено да се получи нова легендарна двойка във Ферари.

Снимка: Getty images

2. Ред Бул и Хонда

През 2015 година пилотите на "Макларън" спечелиха едва 27 точки с двигателя на Хонда. Сега Ред Бул поема голяма риск, но логичен заради проблемите с Рено през 2018-а. Торо Росо постигна добри неща с японския двигател, като например четвъртото място на Пиер Гасли в Бахрейн.

3. Битката в средата

Да завършиш на седмо място през 2018-а година се беше истинска победа, предвид доминацията на първите три отбора. Хаас, Рено, Макларън, Торо Росо и дори Заубер влязоха в люта битка, каквато се очаква и през 2019-а. Петият Рено и шестият Хаас се насладиха на най-добрия си сезон, откакто са във Формула 1, но и направиха грешки, които ще трябва да избегнат в предстоящите месеци. Време е и да се мисли за предизвикателството - спечелване на състезание при наличието на доминиращите три отбора.

Снимка: Getty Images

4. Завръщането на изгубения шампион

Историята на Робърт Кубица може да е мотивация за всички фенове на моторните спортове. Полякът ще се състезава за Уилямс точно 3045 дни след последното си състезание във Формула 1 с екипа на Рено през 2010-а. Можем да се надяваме той и младият талант Джордж Ръсел да върнат позабравената слава на Уилямс.

5. Познати лица ще носят други цветове

Мерцедес и Хаас са единствените два отбора, които не направиха кадрови промени на пилотските места за предстоящия сезон. Ще постига ли успехи Даниел Рикардо с Рено? А Карлос Сайнц в Макларън? Кими Райконен в Заубер? Пиер Гасли в Ред Бул? А Даниел Квят за трети път в Торо Росо? Вълнуващите промени не са само във Ферари. При толкова много различия спрямо миналия сезон не изключваме и големи изненади.

Снимка: Twitter

6. Вълна от талант излиза на пистата

Не само промените на пилотските места са вълнуващи. Идват дебютанти, които са готови на всичко да оправдават огромния шанс, който им се дава. Трима идват от Формула 2 - Джордж Ръсел (Уилямс), Ландо Норис (Макларън) и Александър Албон (Торо Росо). Вицешампионът на GP2 от 2016-а Антонио Джовинаци дебютира с екипа на Заубер като титулярен пилот, след като участва в две надпревари през 2017-а.

7. Състезание №1000

Гран при на Китай през 2019-а ще е №1000 в историята на Формула 1. Първата надпревара бе във Великобритания през 1950 година, спечелена през Джузепе Фарина.

Колаж: Юлиян Илиев

8. Най-голямото име дебютира във Формула 2

Дали ще видим Шумахер отново във Формула 1? Това изглежда все по-вероятно. Младият Мик дебютира във Формула 2, след като спечели титлата във Формула 3. Спечели три състезания през миналата година и дори вече получи покана от Торо Росо, но логично отказа. Ще катери стълбицата постепенно.

9. Новите правила, които ще намалят разликите

През 2019-а се въвеждат нови правила, които засягат предните крила на автомобилите. Те ще позволят на пилотите да увеличат с 20% възможността на преследването на болида, който е пред тях. Това ще даде и повече възможност за изпреварване.

10. Още една битка между Ферари и Мерцедес

Рядко във втората половина на миналия сезон виждахме Мерцедес под напрежение. Може би само в онзи случай, в който Валтери Ботас бе принуден да пусне Люис Хамилтън пред себе си. Ферари започва на чисто, както бе случаят през миналата година. Може би отново ще върви рамо до рамо със съперника си в класирането, но въпросът е докога този път това ще продължи.

Снимка: AP/БТА