Националната футболна лига и стрийминг гиганта Netflix направиха удара на годината навръх Рождество, като експериментът им с излъчването на два коледни мача от американския футбол е огромен успех.

Първите данни са, че Питсбърг - Канзас Сити и Хюстън - Балтимор са гледани от пикова аудитория, достигнала над 1/3 от всички платени абонати на платформата. Те са официално 284 милиона, в над 200 държави.

Точните данни ще бъдат съобщени до дни, но се очаква на моменти аудиторията да е надминала тази на историческото боксово събитие Джейк Пол - Майк Тайсън, излъчвано отново от Netflix по-рано тази година. Тогава 108 милиона гледаха стрийма.

Това е и огремен удар на НФЛ - най-богатата и успешна като бизнес модел спортна лига на планетата. Тя е на тази позиция, въпреки че е ограничена само с американски отбори и в спорт, популярен най-вече в Щатите. Или поне - така бе допреди десетилетие.

НФЛ сега се радва на успешна глобална експанзия, а интересът в коледната вечер към двата мача е показателен за нея.

Шоуто бе страхотно не само с играта - Бионсе се появи на полувремето на късния мач в Хюстън и направи 15-минутно шоу, което може да конкурира това на Супербоул.

Снимка: AP/БТА

На терена Канзас Сити победи убедително в Питсбърг с 29:10, за да си спечели твърдо позиция №1 в конференцията AFC за края на редовния сезон.

Това означава, че шампионите ще имат домакинско предимство в плейофите.

Те търсят постижение, което не е правено в историята - три поредни титли.

А Травис Келси, известен извън феновете на американския футбол като гаджето на Тейлър Суифт, направи поредния си страхотен мач и е вече рекордьор по тъчдауни за Канзас Сити в цялата история на отбора.

В Хюстън също падна рекорд - Ламар Джаксън, куотърбекът на Балтимор, подобри постижението на Майкъл Вик за най-много ръшинг тъчдауни на играч на тази позиция.

Ламар блестя, а отборът му нямаше никаква прошка към домакините - 31:2 на техния стадион.