Дилема в "Мерцедес": Операция "Верстапен" или да заложи на 17-годишно "златно момче"
Италиански тийнейджър е богатството на отбора за бъдещето
Тото Волф, тиймшефът на "Мерцедес", разбуни духовете около Формула 1 с коментарите си, отварящи вратата за операция по привличането на трикратния световен шампион Макс Верстапен. Асът на "Ред Бул" дотук не дава индикации, че е заинтересуван от такъв ход, като казва, че се чувства добре в настоящия си тим.
Още по темата
- Има ли разцепление в "Ред Бул"? Верстапен подкрепи баща си в спора с Хорнер
- Разделениeто продължава: Верстапен намекна, че няма бъдеще в "Ред Бул" без Хелмут Марко
- Отстранената служителка на "Ред Бул" заплаши да разкрие всичко около случая "Хорнер"
- Напрежение между "Ред Бул" и "Мерцедес" заради бъдещето на Верстапен
Но Волф знае какво говори и защо го казва сега.
"Най-простото решение е да си седиш в колата, с която побеждаваш и всичко върви гладко - каза лидерът на "Мерцедес" в понеделник. - Не променяш нищо и се усмихваш на успеха. Но може би Макс е устроен малко по-различно, както е с всеки голям шампион. Може да има повече нюанси около това как разсъждава за бъдещето си."
Естествено, Волф напипва пулса на събитията в "Ред Бул", където се вихри тиха война между Верстапен и баща му Йос, и отборния директор Кристиан Хорнер. Причината е скандалът с Хорнер, който е обвинен от служителка на компанията в неприлично поведение, сексуален тормоз и изнудване.
И докато Тото и "Мерцедес" не крият, че при добра възможност и точните обстоятелства биха нанесли такъв удар на хегемона във Формула 1, те имат скрит жокер в ръкава, заради който не изглежда като да форсират операция "Верстапен".
Той се казва Андреа Кими Антонели, на 17 години е и е считан за талант номер едно в автомобилните спортове.
Тийнейджърът директно прескочи Формула 3 и се състезава във Формула 2 от този сезон, в болида на "Prema" - отбор, който е от средните по сила в шампионата. Въпреки това Андреа (на снимката долу по време на състезание този сезон) вече има 24 точки след първите три старта, далеч повече от по-опитния си съотборник Оливър Бирмън (2).
Италианецът бе шампион в картинг сериите, после и във Формула 4, а "Мерцедес" подписа договор с него и семейството му, когато бе на 15. Волф лично следи развитието, общува с баща му Марко редовно. А той е бивш професионален състезател в туристическите автомобилни серии.
"Той ще бъде голям пилот във Формула 1 - категоричен бе през януари Тото. - Такъв характер в толкова младо момче... това е рядкост. На 15 го вкарахме в гаража ни за болидите от Формула 1 между сезоните. Ще кажа само, че Андреа се качи и опита... и не се чувстваше никак не в свои води. От него струи увереност, а качествата му са удивителни."
Според немалко гласове на мъдреците из "Мерцедес", Антонели ще получи шанс в тима във Ф1 преди да навърши 20 години. Това означава, че ще се случи в следващите два сезона.
И дилемата изглежда е - да се посегне към "Операция Макс" и да се вземе най-добрият, или да се заложи на бъдещето. Или пък - защо не, и двете!? От една страна - какъв по-добър партньор в тима за един младок от шампиона. Но от друга - да стартираш кариерата си във Формула 1 като категоричен номер 2 и "чирак" може да притъпи глада и амбицията към върха на един пробиващ суперталант.
При цялата си богата история и традиция, Италия няма шампион във Формула 1 от 1953 г., а последната победа за Гран при спечели Джанкарло Фисикела през март 2006 г. Пет месеца преди Антонели да се роди...