Часове след победата на Серхио Перес в Гран при на Сингапур, наказанието му и цялата драма около състезанието, друга тема измести от заглавията триумфа на мексиканския пилот.

Асът на "Ред Бул" и неговият съотборник Макс Верстапен, за когото да дублира световната си титла изглежда формалност, вероятно още са вечеряли в хотела на тима, когато започна серия от атаки на конкурентите към отбора им.

Според Лоран Мекис, който е директор на тима на "Ферари", нарушенията на конкурента по отношение на правилата за таван на бюджета, които са основни и ключови във Ф1.

"Не е тайна, че това се случи миналия сезон, а също така съвсем ясно е, че се случва отново - каза един от шефовете на скудерията. - Нарушенията са много сериозни, не говорим за минимални разминавания.

Очакваме ФИА да се отнесе към тях както трябва и да покаже с пример, че правилата са за всички."

В същия тон се изказа и Тото Волф, началникът на отбора на "Мерцедес":

"Има един отбор, който е нарушил с минимални суми бюджетния таван и това стана голям въпрос. А има друг, който е "отгоре" с внушителни числа, но засега няма решение. И това е тема, която се обсъжда открито в боксовете, сред хората във Формула 1. Всички знаем за това. Както се казва - зле пазена тайна."

Включи се дори Андреас Зайдл, който е шеф на тима на "Макларън" - обикновено човек, който не говори много и е изключително дипломатичен.

"Не искам да влизам в подробности - каза той. - Но е ясно, че финансовите правила са нарушени. Добрата политика и поддържането на уважението към правилата и нормите са ключови за нашия спорт. Чакам с интерес решението, след като мине разследването. Знам, че такова има. Имам голяма вяра в новото ръководство на ФИА и се доверявам напълно, че ще са принципни и обективни."

Евентуалните наказания при доказана вина варират широко като възможности. От отнемане на точки, през глоба в седемцифрена сума, та чак до драстичното - лишаване на пилот или цял отбор от участие в състезания.

До последното едва ли ще се стигне, дори да се установи, че "Ред Бул" наистина е нарушил правилата.

Същевременно Кристиан Хорнер, директорът на този отбор, коментира кратко в часовете след състезанието в Сингапур:

"Спекулации. Когато чуя нещо от човек от ФИА или получим документи, съдържащи конкретни факти, може да дискутираме темата."

Пилотът му Верстапен води с повече от 100 точки (341 срещу 237) пред Шарл Леклер от "Ферари", при едва пет оставащи старта.