Макс Верстапен за втори път е световен шампион във Формула 1, след като спечели състезанието на "Сузука" в Япония при много странни обстоятелства. Титлата бе формалност тъй или иначе, след като преднината му бе над 100 точки пред преследвачите.

В първото му голямо интервю след триумфа, дадено за сайта на Ф1, нидерландецът говори за емоциите, прави ретроспекция на сезона и предвижда до кога смята да кара по пистите на най-елитното автомобилно състезание. Ето избрано от интервюто:

Шампион в Япония с японския двигател на "Хонда" пред местните фенове

Великолепно чувство е. "Ред Бул" работи с "Хонда" вече от няколко години и партньорството дава резултати. Казваха ни, че сме луди, да направим болид с тях, но ето къде сме днес. А да стана шампион точно в Япония също е специално, хората на тази писта винаги са много ентусиазирани. Видяхте колко дълго чакаха в дъжда и не си тръгваха, за да гледат състезанието.

Коя титла е по-сладка - тази или първата?

И двете са прекрасни. Знам какво ми е струвала всяка обиколка и всяка победа. Постоянно си на ръба на възможностите си, при това в дълъг период от време. Постоянно си под напрежение. Това е нашият спорт. Първата титла бе по-емоционална, сега го приех някак по-спокойно.

Как ще минат празненствата?

Нищо особено. Вече бях планирал, че след Япония се прибирам у дома в Монако. Независимо дали спечеля титлата, или не. Имаме още четири състезания, не можем да се отдадем на купони.

След това ще празнуваме с отбора, но засега резултатите в тези състезания са важни и това е приоритет. Няма обаче напрежение вече, това е факт. Свършихме работата и постигнахме целта. Сега ще се състезаваме за победа, но без напрежение. И нищо чудно да сме още по-добри в тези стартове.

Снимка: AP/БТА

Ключовият момент от сезона

Би трябвало да е състезанието на "Спа". Това беше тотална доминация. Такива уикенди не се случват никак често във Формула 1, да се получи всичко и да не се обърка абсолютно нищо. Когато се прибрах у дома в нощта след онова състезание, именно това си казах - човече, това беше специално, на практика перфектно!

Най-лошият момент

Имаше няколко в началото на сезона с проблемите с болида, отказвания, временни неуспехи. Най-лошото нещо, което може да се случи на един пилот, е да не завърши състезанието. И да имаш слаб ден, пак трябва да запишеш точки. Тогава бяхме гневни, истински ядосани на случващото се.

Но поправихме всичко бързо, защото целият отбор бе супер мотивиран да обърнем сезона. Работихме неуморно, благодарен съм на всички за това. Резултатите днес са за всички - те го заслужават.

Колко още титли ще спечели?

Хмм... труден въпрос. Тук имаме невероятна група хора, изключителен отбор. Работим заедно с лекота, разбираме се чудесно. Това е причината за успеха ни. Целта е да запазим този екип.

Ако успеем, резултатите ще продължат да идват. Вярвам в това.

Снимка: Getty Images