Ефектът Мондиал: Кореец е бомбардиран с предложения за брак, мина 1 млн. последователи в Инстаграм
Деветката вече е суперзвезда, не само като футболист
Светът не бе чувал за играча с име Гуе-Сун Чо до преди няколко дни, но нещата вече са различни. Причината - Мондиалът, който прави чудеса за славата на футболисти, превръща ги от анонимни момчета в суперзвезди, а звездите - в култови фигури и легенди.
Деветката на Джеонбук в родината му не дойде в Катар като сигурен титуляр в тима, но си спечели мястото срещу Гана във втория мач, след като се включи силно срещу Уругвай (0:0) от скамейката. И срещу африканците вкара 2 гола, с което вече е звезда в родината.
Но не само.
Преди мача с ганайците Чо имаше малко над 20 000 последователи в Инстаграм. Днес са доста над 1 милион. Славата му расте с минути, а снимките му гледат от всички вестници в родината. Той изглежда като k-pop звезда, една от онези от момчешките групи от Корея, побъркали тийнейджърите по света в последните години. Харизматичен, фотогеничен, а и голмайстор на Мондиал! Какво повече - това е мечтата на една корейска девойка, не е ли така?
Така е. Оказва се, че в социланите мрежи на лични съобщения деветката е получил над 1000 предложения за брак или поне за среща, когато се завърне от Катар.
"Съветвам го да си изключи телефона", смееше се звездата на тима Хюн Мин Сон, разказвайки по темата пред репортери. Самият Чо обаче приема с усмивка всичко, просто е смутен, че батерията му пада доста по-бързо заради необичайнйта активност на приложението на Инстаграм.
В google нещата също са с ефекта на снежната топка. "Чо - сватба", "Чо гадже" и "Чо - какви жени харесва" са някои от първите отговори в търсене, ако въведете името на нападателя. Чак на шесто-седмо място се мъдри едно "Чо - два гола срещу Гана". А все пак - това е световно по футбол, нали!?
Единственият играч, придобил по-бърза Инстаграм слава на Мондиала в Катар, е Ричарлисон. Бразилецът е добавил 3.85 милиона последователи след двата си гола срещу Сърбия. За сравнение Килиан Мбапе, вероятно най-силният играч дотук, има само 96 700 нови фенове в социалните мрежи от началото на световното. Но те си бяха милиони... Не като при Чо, когото тежестта на популярността заля изведнъж.