Модерната ера във футбола засегна и едно от най-емблематичните съоръжения, на което се играе любимата на стотици милиони игра.

Става въпрос за стадиона на Барселона "Камп Ноу", който от днес официално носи името "Спотифай Камп Ноу".

Причината е в огромния спонсорски договор с глобалната музикална платформа, част от условията по който е преименуването на стадиона на каталунците.

Самото преименуване на стадиона е само първата крачка, защото се предвижда в близките години на мястото на митичния, но вече доста застаряващият "Камп Ноу" да се появи ново и модерно суперсъоръжение.

Макар и да не е обявено официално се смята, че това преименуване ще донесе 310 милиона долара на намиращия се в трудна финансова ситауция тим на Барселона.

Сумата може да се увеличава, ако все повече от стотиците милиони последователи на Барса в социалните мрежи станат част от "Spotify".

Практиката с продаване на името на стадиона не е новост за Европа, като сред най-големите клубове на континента това направиха Байерн (Мюнхен), Ювентус, Арсенал, Манчестър Сити и други.

Барса от своя страна е в доста тежка финансова ситуация в последните две години, а дълговете от над милиард са огромна тежест, която макар и към момента да не заплаш клуба от банкрут, все пак може да се окажат фатални в даде момент.

С възраждането на отбора от спортно-тейническа гледна точка, създаването на новите каталунски суперзвезди и договори подобни на този със "Spotify", ръководството на клуба се надява постепенно да започне да намалява финансовото си бреме.