Проучване в Англия разкри, че по време на първия уикенд във Висшата лига рекламите за хазарт по стадионите са се утроили спрямо миналия сезон.

Изследването е анализирало телевизионното отразяване на Висшата лига в Обединеното кралство, включително рекламните надписи край терена и логата на фланелките, както и по радиото и социалните мрежи.

Общият брой реклами на хазарт надхвърля 29000, като това е ръст със 165% спрямо първия кръг на миналия сезон.

Авторите на доклада са от университета в Бристол, а финансирането идва от програмата Gamble Aware, която опитва да регулира рекламата на хазарт.

Докладът посочва, че феновете и най-вече децата са поставени под сериозен риск на постоянно излагане на такива реклами.

Хазартната индустрия в Англия веднага реагира на проучването и го осъди, като посочва, че това е "изцяло грешно разбиране както за рекламата, така и за начина, по който тя се регламентира".

В началото на този сезон Висшата лига започна да работи с клубовете по този въпрос, като вече се прилага кодекс за поведение при споразуменията с хазартните фирми. Изисква се клубовете да се придържат към всички законови и регулаторни изисквания, а това става чрез Комисията по хазарта и съответния орган, който налага стандартите при рекламата.

През миналата година отборите във Висшата лига взеха общо решение, че основният спонсор на фланелките не може да е компания за хазарт. Това ще започне да се прилага от началото на следващия сезон.