Когато един и същи пилот спечели автомобилен шампионат два поредни пъти говорим за тенденция. Три поредни правят тенденция. Четири - доминация. Но когато говорим за девет, там някъде се раждат легендите.

Феновете на световния рали шампионат (WRC) знаеха какъв е статутът на Себастиан Льоб, когато той спечели девети поредни титли между 2004 и 2012 година.

Французинът, който днес навършва 50-годишна възраст, се превърна в най-голямото име на рали спорта, а страстта му към големите състезания не угасва и до днес. Продължава да се включва в някои от най-известните надпревари и да постига впечатляващи резултати.

Вече го наричат Крал Льоб. И има защо.

Историята му не е обикновената история на автомобилния пилот. Не е син на богаташко семейство или бивши пилоти. Всъщност кариерата му започва като гимнастик и не е далеч до това да стигне до Олимпиадата, като става четирикратен шампион в една от дисциплините.

Снимка: Getty Images

Напуска този спорт през 1995-а, за да се концентрира върху автомобилизма. Първоначално страстта му се ражда от желанието да ремонтира, като по този начин е препечелвал. Считат го за съвсем нормален човек, чийто живот не се е променил, въпреки статута на суперзвезда.

Необикновеното в него е умението зад волана в най-напечените моменти. За първи път попада в автомобил на 11-годишна възраст. Десет години по-късно вече участва в големия състезания и изгражда партньорство с Даниел Елена, който става негов навигатор и с който и до днес работят заедно.

Първото участие на Льоб в световния шампионат е на рали Каталуния през 1999, когато кара Citroen Xsara и печели едно от състезанията. Става шампион в Citroen Saxo Trophy сериите, а през 2001 година влиза в големия спорт с титла на Световния рали шампионат при младежите. Там печели пет от общо шестте надпревари.

Снимка: Getty Images

Дебютът му във WRC идва през 2002 година с отбора на Ситроен и останалото е история. От 2004 започва изумителната доминация с девет поредни титли и куп рекорди, всичките с френския тим.

Всъщност Льоб държи почти всички върхови постижения във WRC. Лидер е по титли, като най-близо до него е сънародникът му Себастиан Ожие с осем. Държи и рекорда за най-много спечелени събития - 80 срещу 58 за Ожие. Спечелеите етапи са общо 939, а подиумите 120.

През 2022 година Льоб стана и най-възрастният победител, след като завоюва титлата на Рали Монте Карло на 47 години и 331 дни.

Снимка: Getty Images

Ако го попитате, винаги ще каже, че рекордите му се дължат на усилена работа на цял един отбор, в който неуморно действат още 160 души.

Остана скромен, въпреки че стигна до успехи и в други автомобилни надпревари, съвършено различни. През 2008 година дори направи 82 тестови обиколки във Формула 1 с болида на "Ред Бул. Дори самият Михаел Шумахер беше изумен от качествата на Льоб и каза, че "нещата, които може да прави с автомобила, са просто невероятни".

Регистира голям успех и в 24-те часа на Льо Ман, където финишира втори през 2006 година. Пробва се и във всевъзможни други надпревари, но голямата му страст и цел напоследък е Рали Дакар. Там вече има три втори места и едно трето. Последният му подиум бе през 2023 година, когато спечели седем от етапите.

Снимка: Getty Images