Трикратните шампиони на България в рали дисциплината и защитаващи званието си от миналия сезон - Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Мегапорт Рейсинг Тим, Шкода Фабия Рали2) успешно стартираха сезона в новото първенство днес, печелейки за втори път най-авторитетното ни състезание рали България.

Ангелов изравни резултата от победи в българския кръг от европейската програма, които досега е записал Крум Дончев и е с една по-малко от трикратният първенец Димитър Илиев.

Двамата завършиха на върха на класирането с време от 1.25:17.4 ч., оставайки зад гърба си завърталите се бляскаво в шампионата състезатели на Шумен Ауто спорт Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Мицубиши Лансър Ево 9) - на 1.10:00.0 мин и с 3:21.0 мин. пред турския екипаж на Евофон Сойлу/Динчер (Шкода Фабия Рали 2).

Освен откриващ кръг на националния шампионат на България, варненският старт бе и трети старт от Евротрофея на ФИА за Балканската зона.

Това е поредната осма победа на "мегапортите" от началото на миналата година, като двамата състезатели бяха победители в три ралита и четири спринта за 2020 г.

Ако за победата Ангелов/Гаджев имаше малко съмнения и очакванията за силно противопоставяне се чакаше от силната чужда конкуренция, то изненада дойде откъм Шумен. Защото след като в продължение на 7 поредни сезона и 27 старта от рали-шампионата Сурилов/Здравков имаха само 4 успешни финала, сегашното им представяне е не само най-доброто в рали България, но и изобщо в кариерата на шуменци.

"Да не кажа някоя глупост, но и аз не зная от коя година не съм завършвал в рали", заяви Сурилов, който за последно стъпи на подиума (втори) в домашното Стари столици. Сега обаче, за радост на феновете, които се наситиха от поредността в победите на Ангелов, шуменецът показа, че с добра подготовка и не-рискова езда, дори и старо 10-годишно Мицубиши може да даде зор на Фабия-та.

Тя се смята за най-съвършения рали автомобил в момента и разликата, не само в мощностите, но и в четирите поколения между нея и японската машина, даваха 100-процентово предимство на победителите.

Приблизително това съотношение се запазваше между останалите в кервана на рали България расови коли - още 3 Фабия Рали 2, два Хюндай i20, както и Ситроен С2 Рали 2, които и Ангелов, и Сурилов успяха да надбягат.

Това че Сурилов демонстрира качествата си, за които всички знаят че притежава, но така и рядко виждаха през всичките тези седем години, си пролича и от още един факт: шуменецът стана първият екипаж, който не само спечели 4 етапни победи срещу Фабия-та (една отсечка с равни времена!), но записа последователно три от тях.

В 11 етапа от всички 16 скоростни отсечки победите, очаквано, бяха спечелени от Ангелов.

Откакто 2018 г., откакто Ангелов се състезава с Шкода, само шуменецът, варненският пилот Йордан Атанасов и Денис Станчовски са успявали да откраднат етап от шампиона.

51-ото издание на България ще се запомни още и с това, че в него, след 9-годищшна пауза, стартира синът на Ясен Попов - Даниел, който заедно с навигатора си Ангел Башкехайов направиха промоцията на най-новия вариант на Пежо 208 Рали 4.

Двамата от отбора на JPR завършиха на 4-а позиция и първи в своя клас RC4, при това изпреварвайки румънската Фабия Рали 2 и една "ер-петица" на Хюндай на познатия у нас турски пилот Мустафа Чакал.

Реалното класиране на Попов/Башкехайов обаче е 3-о място и за първенството на страната, и за трофея на ФИА. Това е така, защото в класирането третите - турския екипаж Сойлу/Динчер не са заявени за българското първенство, а за класирането в европейската награда не са заявени Сурилов/Здравков.

В 51-ото издание се потвърди и очакването, че конкуренцията трудно би успяла да се адаптира към условията на България, още повече, че чисто метеорологично състезанието им поднесе много и допълнителни изненади и в двата дни. По този причина, а и заради това, че вчерашната градушка силно повлия на Пежо-то на Попов/Башкехайов (непознато поведение при първо състезание върху дъжд и ледени топчета), на практика екипажът се оказа зад турската Фабия.

КРАЙНОТО КЛАСИРАНЕ В РАЛИ БЪЛГАРИЯ

1. Мирослав Ангелов/Георги Гаджев

(Мегапорт Рейсинг, Шкода Фабия Рали 2) 1.25:17.4 ч.

2. Мартин Сурилов/Здравко Здравков

(Шумен Аутоспорт, Мицубиши Лансър Ево 9) 1.26:27.4 ч.

3. Сойлу/Динчер

(Тур, Шкода Фабия Рали 2) 1.28:38.4 ч.

4. Даниел Попов/Ангел Башкехайов

(JPR, Пежо 208 Рали4) 1.30:57.1 ч.

5. Туркан/Ватансевер

(Тур, Форд Фиеста Рали 4) 1.32:02.9 ч.

6. Георги Василев/Стефан Добрев

(Дианел Рейсинг, Мицубиши Лансър Ево 9) 1.32:09.2 ч.

7. Чакал/Акдаг

(Тур, Хюндай NG i20 R5) 1.32:11.5 ч.

8. Ариф/Поенару

(Рум, Шкода Фабия Рали 2) 1.32:49.8 ч.

9. Дугас/Шабо

(Унг, Пежо 208 R2) 1.33:09.3 ч.

10. Антон Титов/Динко Георгиев

(Мегапорт Рейсинг, Пежо 208 R2) 1.34:50.6 ч.