Световноизвестната регата "Купа на Америка" и УниКредит обявиха старта на партньорство си за 37-то издание на ветроходното състезание. УниКредит ще е глобален партньор и глобален банков партньор на авторитетно състезание.

37-та "Купа на Америка" ще се проведе в Барселона от 12 до 20 октомври. Предварителните гонки, които завършиха на 17 септември, бяха във Виланова и ла Желтру в Каталония, Испания. Като партньор на международното ветроходно състезание УниКредит ще помогне вълнението, драматизма и триумфа от надпреварата за трофея да достигнат до зрителите в цял свят.

Регатата "Купа на Америка" е популярна с това, че е най-старото международно спортно състезание, проведено за първи път през 1851, както и че е невероятен тест за физическата издръжливост на състезателите. Последната "Купа на Америка" е проследена от многобройна международна публика от приблизително 931 милиона фенове1, с най-голям дял за Европа от отчетените данни. Очакванията за 2024 са състезанието да привлече дори още по-голяма публика от континента с оглед на планираното основно събитие в Барселона и 4 от 6 екипа, представящи Стария континент (Швейцария, Италия, Великобритания и Франция). Също така, 8 от 12 екипа от регатите за жени и младежи са от Европа.

При очаквания за толкова голям интерес в Европа "Купа на Америка" намира най-подходящия глобален партньор и глобален банков партньор в лицето на УниКредит - финансова институция с дългогодишна история, присъствие в 13 държави на континента и общо 15 милиона клиенти. Банката наскоро постигна отлични финансови резултати за второто тримесечие и за първата половина на годината, отчитайки най-доброто представяне в историята си за всички времена и десето тримесечие на последователен ръст.

Партньорството между УниКредит и "Купа Америка" ще е силен съюз, основан на споделени ценности и общ фокус върху иновациите и устойчивото развитие. Организаторът на регатата AC37 Event и споразумението за устойчивост в световното ветроходство ще са гарант за това, че ще бъдат осъществени инвестициите в проекти, насочени към общността - като например иновативния проект Blue Economy, подкрепящ опазване на морската среда в региона. Осигурена е и подкрепа на Стратегическия план за устойчивост 2030 на световното ветроходство.

Този ангажимент за устойчивост, както по отношение на околната среда, така и на обществото, е отражение на стратегическите цели на УниКредит. Тази година банката започна редица инициативи с образователна насоченост през Фондация УниКредит. През юни беше обявено началото на набирането на проекти с фокус образование - Call for Education, а през юли фондацията даде старт на ново партньорство с "Джуниър Ачийвмънт" с цел инвестиране на 6.5 милиона в образователни програми в десет от европейските държави, в които групата присъства.

Андреа Орчел, главен изпълнителен директор на УниКредит и директор за Италия: "За УниКредит е гордост да бъде глобален партньор на състезание с толкова богата история като "Купа на Америка". Трофеят е символ на невероятните постижения, които могат да бъдат постигнати чрез работа в екип и решително преследване на обща цел. Това са и движещите сили във всичко, което правим, в УниКредит - нашите успехи, въпреки "бурните води" в макроикономическата среда, са доказателство за това. Затова това е едно естествено партньорство.

Това важи и по отношение на устойчивостта. Устойчивостта по отношение на околната среда (Environmental) и на обществото (Social) - обозначени от буквите "E" и "S" от ESG - са приоритети и за УниКредит и нашето партньорство ще ни помогне значително да допринесем за всички наши заинтересовани страни в социален план".

Грант Далтон, изпълнителен директор на събитията от "Купа на Америка": "Развълнувани сме да посрещнем в семейството на "Купа на Америка" УниКредит Груп като глобален банков партньор на 37-то издание в Барселона. Ценностите на УниКредит - почтеност, отговорност и грижа, са огледално отразени във всичко, което сме заложили да постигнем със състезанието. Например, решени сме да подкрепим многообразието, както направи банката, чрез събития за младежи и жени. Поехме и ангажимент за устойчивост с цел да овластим местните общности в Барселона, което съвпада с действията на УниКредит в областта на устойчивостта и мисията на финансовата институция: да създава възможности за растеж.

Напредъкът е неразделна част от това, което означава да се състезаваш и наистина да спечелиш "Купа на Америка". Развълнувани сме да работим с партньор, който споделя толкова много от нашите ценности и очакваме с нетърпение да работим с Андреа и екипа му в световен мащаб, за да осигурим на публиката едно забележително пътешествие през 2024".

1 Източник: доклад на Nielsen за "Купата на Америка" 36


Материалът е предоставен от УниКредит Булбанк.