Почина Макс Моузли - легендарен и скандален шеф на автомобилния спорт
Британецът бе една от големите фигури във FIA
Обратно в новинатаКоментари - Почина Макс Моузли - легендарен и скандален шеф на автомобилния спорт | Корнер.dir.bg
Коментари 4
Той зае мястото на Жан Мари Балестре. Мозли беше шеф на ФИА, той регулираше наказанията и разрешенията дали да се състезават пилотите. След като установиха че пистата е опасна - в смисъл асфалтът не беше равен имаше силно притеснение сред пилотите, Моузли реши, че ще се направят кръпки набързо на завой Тамбурело взиман с около 310 км./ч. от всички пилоти. Тези кръпки бяха още по-лоши и от преди това. В събота в участък раваца с 314.9 км./ч. загина на място австриеца Раценбергер. Умишлено не го обявиха за мъртъв веднага, защото състезанието се отменяше според италианските закони. Обявиха смъртта му няколко часа по-късно в болница Маджоре. В Уилямс екипът на Сена дори не проверяват кормилната колона преди състезанието. Кормилната колона, която не е срязана на 30 април 94 като масово се твърди, а още след първите тестове през 1994 г. Сена заявява на екипът си, че иска повече пространство за ръцете си. Когато питат Нюй в съда знаел ли е, че кормилната колона е започнала да се пречупва и ако да то с колко %. Той казва да знаех, че кормилната колона е била започнала да се пречупва на около 20-30%. Съдията го пита сигурен ли сте? А той казва не не съм я проверил преди състезанието само предполагам.