Тежка нощ на съмнения в апартамент №200 - последните часове на Сена

1 май е черна дата за милионите фенове на най-харизматичния пилот в историята

Обратно в новината

Коментари - Тежка нощ на съмнения в апартамент №200 - последните часове на Сена | Корнер.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Макар че след като сена блъсна Прост нарочно и целия свят го видя, при това без Прост да има каквато и да било вина, нещата се обърнаха и Ален почна да се страхува от сена, ама то и мен някой да ме заплашва и да ме блъсне нарочно, и аз ще почна да се страхувам.

Рон Денис можеше да подари и трета титла на Хакинен, но не пожела да го направи. Миля, че Денис направи това от чувство за вина което го яде и до ден днешен. В края на 93 г. Сена моли Денис да се присъедини към новият си екип и да пробва колата. След това му прозвънява много кратно със същата молба на която Денис с абсолютната си арогантност казва не няма да отидеш да пробваш новата си кола и да се видиш с новият си екип защото имам много работа и не мога да те освободя. 94 г. Сена установява, че е бил измамен колата не става за нищо, като той я сравнява с електрически стол. На 1 май след смъртта на Сена в моргата се установява, че той има синини по лакътя, китката, таза и талията в следствие на тясната кола.

Истински пилот, истинска легенда. Един единствен незабравимият Айртон Сена да Силва. Почивай в мир!!!!

Почивай в мир Шампионе. Незабравим си.

На професионално ниво може Сена да е бил добър, но в личностно ниво като човек е бил отпадък в пълния смисъл на думата (за това доста често в бразилските медии са го наричали, Merda - лано, ланар, ута*ка). Фелипе Маса е бил негов фен. На 5 - 6 годишна възраст Маса вижда Сена които е на плаж с приятел в Рио и решава да му поиска автограф от идола си тогава, Сена дори него поглежда напълно го игнорира и отхвърля с арогантно и нагло поведение. Това наранява Филипе и той решава, че този “идол“ не си струва. Тогава Фелипе Маса става запален фен на Нелсън Пике Сото Майор. Маса години по-късно споделя, че втория избор за идол е бил най-дорбият в живота му. Семейство Сена имат наглостта години след смъртта на Сена да се свържат с Фелипе Маса и да му кажат ела и кажи някой добри думи за него. Срещу пари Маса се съгласява. Така е й с журналиста Реджиналдо Леме, който също е усещал много пъти арогантността и наглоста на Сена. Реджи също получава пари за да каже някоя и добра дума за Сена, но се вижда в погледа, в очите му, че той е на друго мнение за Сена. Дори неговият племенник Бруно Лали не го е уважалвал нито като чичо нито като човек или професионалист. В един от постовете на Бруно в Инстаграм през 2018 г. той публикува рисунка направена от Нелсън Пике младши, която изобразява Сена като победител на пистата. Бруно споделя, че е бил фен на Нелсън Пике, но на 1 май 94 г. нещата трябвало да се променят заради семейството.

Може не всичко да е било "цветя и рози" - напълно легално, но в Ф1 никога не е. Дори самия Сена е хващан да "мами" неведнъж, по-големи от позволеното кутии за спирачките в Австралия, умишленото задържане на коли в квалификацията в Монако. В МкЛарен също са намерили софтуер, който е бил според регулациите също е бил нелегален. Сигурен съм, че ако са разследвали и Уилямс-ите и там са щели да намерят парчета нелегален софтуер. Не защото някой толкова "лъже", а защото често се случва части от код в програмите да остава в следващите версии на програми и системи. Би било ужасно много работа да пренапишат и прекомпилират целия софтуер. Затова мисля, че по колите на Уилямс, които са били най-компютъризираните тогава, няма как инженерите им да не са оставили части от миналогодишния софтуер, който в последствие става нелегален. Друг въпросът, че опцията е била оставена достъпна. Като фен на Шумахер пак се опитвам да бъда обективен и след като възможността е била там, трудно е да се докаже, че е или не е била използвана, като цяло обаче ми се вижда глупаво да се твърди, че буквално "колата е карала вместо Шумахер, заради електрониката" както много хора съм чувал и виждал да коментират. По тая логика може да се каже същото и за Сена и Прост в предишните години с Мак и Уилямс, и двата отбора са били пионери в електрониката и нововъведенията като автоматичните скоростни кутии и активното окачване. Уилямс дори са имали бутон за изпреварване, който е сменял височината на окачването като така е намалявал аеродинамичното съпротивление за по-висока скорост на правите, нещо доста близко до ДРС сега. Бенетон нямат нито тракшън контрол, нито активно окачване, нито ABS или полу-автоматични скорости преди Монако 1993, което се пада 6-то състезание за сезона. Рикардо Патрезе, който преди това е бил в Уилямс описва колите на Бенетон като по-слаби в сравнение с Уилямс в това отношение. На практика Шумахер е бил в доста или също толкова неизгодна позиция преди това, и въпреки това успява да постигне впечатляващи резултати, както и победата на Спа 92 в дъжда. Въпреки, че това е от части защото двата Уилямс-а получават повреда, но в сравнение с тях Бенетонът не е имал никакъв шанс за победа. Все пак уменията на Шумахер да управлява колата в силен дъжд няма как да са плод на електрониката и пилотските помощи, защото такива тогава просто не е имало в колата. Това обаче рядко се коментира за разлика от състезанието в Бразилия, дори съм виждал коментари в ютуб, как Сена с по-малко мощния двигател успявал да се задържи пред Шумахер с много по-мощния Форд. Вярно, е че Сена има повреда в това състезание, но въпреки това има достатъчно мощност на правите за да се откъсва с лекота пред Бенетон-а. 92 МкЛарън са още с Хонда, с 12 цилиндров двигател, който е бил с поне 50-60 к.с. по-мощен от маломощният двигател на Форд за тази година. 93 Бенетон като заводски тим имат леко по-мощен двигател Форд в сравнение с Мак не повече от 35 к.с. максимално, което е почти двойно по-малко в сравнение с разликата от миналата година, освен това в течение на сезона Мак разполагат с двигател, който е доста по-близко до този на Бенетон по мощност благодарение на ТАГ. Но масово се срещат заблудени коментари като този описан по-горе. Дали Шумахер е бил с напълно легална кола според регулациите, никой не може да потвърди или отхвърли, но това важи и за всяка друга кола в шампионата наред с тях. Факт, е обаче че твърдения като тези от сорта, че Шумахер е надценен талант, и постиженията са му само заради технологии като тракшън контрола са пълна глупост. За сагата с презареждането също така, Рос казва, че не са мамели. Просто са карали с малко повече гориво колкото да могат да поддържат темпото на съперниците си, и така са успявали да правят по-бързи стопове. Преди Ф1 Браун е бил в сериите с спортни коли, където стратегията е била важен фактор, докато в Ф1 до тогава това не е било от чак такова значение. Когато отива в Бенетон той прилага опита си и наученото от там и лесно успява да изготвя по-успешни стратегии.

Чакайте малко! За смъртта на Сена имаше разследване. Аз помня, че то завърши с решение на италианския висш касационен съд (КОЙТО Е ПОСЛЕДНАТА СЪДЕБНА ИНСТАНЦИЯ В иТАЛИЯ), че катастрофата се дължи на техническа неизправност! С думи прости, вината се вменява на фирмата за която Сена се е състезавал. Къде е това в материала? И защо вместо разни предчуствия, прокоби и т.н. не изнамерят въпросното съдебно решение, предполагам, базирано на заключенията на експерти.

Най-четената статия. Ами, интересна е. Хубаво напомняне за може би най-митичния пилот. Един от най-бързите със сигурност.

За Аертон Сена - Най добрия пилот и голям човек.Почивай в мир Шампионе!

Защо бях убеден тогава, че е най добрия...Защото достатъчно беше да завали дъжд и беше ясно кой е победителя...Колите се изравняваха и тогава той беше абсолютно непобедим...Шумахер се доближи малко до това, но истинския карач винаги е бил за мен Сена....Много пилоти съм гледал, малко съм запомнил...Е, той беше незабравим...

Започнах да гледам Формула 1 когато се състезаваше Аертон Сена и имаше още няколко много добри пилоти като него.Жалко че загина толкова млад при тази ужасна злополука. След тази трагедия правилата във F1 се промениха ,отдавна не гледам състезанията не е както преди години.

При награждаването в0на Имола, Шумахер се смееше и кефеше на третата си поредна победа за сезон 94.По късно беше упрекван от Герхард Бергер, че е развивал шампанско върху кръвта на Сена, на което Пилето отговаря, че не е знаел за смъртта на Аертон, а че е само в кома.Комата е състояние между двата свята и той години по-късно го разбира от първо лице.

Да сме честни - не се смееше.

Пусни си награждаването, виж лицата на Хакинен и Никола Ларини, съответно втори и трети на подиума и виж това на Майкъл Шумахер.

Не се смееше, но се радваше като малко дете , което е получило мечтана играчка !

Бергер дори след катастрофата на Сена отказа да продължи и се прибра в бокса !

Дуелът Сена Прост беше велик. Шуми тъкмо изгряваше. Спомням си като беше в Бенетон. Хубави години. Отдавна не гледам Ф1.

Един френски пилот Ерис Комас май се казваше, катастрофира тежко на Сузука и изпада в безсъзнание с крак настъпил педала на газта, което може да взриви болида му.Сена спира своя Макларън и тичайки между преминаващите коли отива да му освободи крака.

David Comas пробите за квалификация на GP във Белгия през 1992 година. По късно докторите казват,е ако не е била помоща на Сена -пилотът е нямало да оживее...подробности за състоянието му не са ясни във тази катастрофа поради липса на достатъчна информация.

Айртон Сена помага и на друг свой колега през 1993 г. Алекс Занарди които катастрофира на Eau Rouge по време на петъчната сутрешната квалификация за състезанието в Белгия.

Сърцето ми плаче за него!! Незабравим!!! Когато загина спрях да гледам Формула 1 за дълго време. Не можех да приема, че го няма някак си празна ми се виждаше пистата. Генийте гаснат млади!! Почивай в мир Айртон не си забравен!!

ДИР-а да ви еа майата неграмотници прокажени! Какъв е този Айртон, какъв е този Барикело! Явно когато тези хора бяха легенда, вие сте били в топките на кварталния наркоман!

Вечерта, преди състезанието Сена отказва традиционния масаж от кондиционния си треньор Йозеф Леберер, като се изпъчва пред него с думите:-Виж ме, нищо ми няма, а бедтият Рубинс как пострада." Сена беше силно религиозен и мислеше, че Бог винаги ще му помага, но уви!

Тъжна и добра статия. Не съм от големите любители на Формула 1,но не е и като да не съм гледал. Та...има един филм на Асиф Кападикия-"Сена",хваща за гърлото от самото начало дори и като знаеш края...

безспорно най-силният документален филм на спортна тематика. Препоръчал съм го на десетки, всички са го харесали. Изключителен характер, обичащ страшно много скоростта, даже риска в повече - знае се как е карал на дъжд. Но в него има повече от огромно желание за победа и газ до дупка, неслучайно е толкова обичан по света и най-вече в Бразилия.

Бог да го прости!

на какво се дължи преклонението пред такива хора?! Да, уважаван състезател е, най-добрият, ненадминат но... хората не си ли измислят малко ненормални емоции по подобни поводи? "Сякаш е починал държавен глава или природно бедствие, отнело хиляди животи"... Ей това не мога да го разбера...

Бг левак и комплексар! Няма и да разбереш с гънката която ти държи кухата лейка!

и не умее да спори - започва да обижда. Да, не мога да разбера! А ти ако се чувстваш нещо повече от мен, заради това, че "разбираш", значи говориш на себе си в горния коментар...

Повече ги разбирам нещата! Защо дойде да се изсереш в статията?Да покажеш колко си бос ли?Спами в друга тролче!

Абе, смотаняк, и каква е разликата с "държавния глава" ? Кланяй се там на 'главите' дето ти съдират кожата и крадат яко. Простият шофьор заслужава повече!

Още не усещаш колко ти е промита кухата тиква.Зомбирано копеленце! Ае гълтай

За какво идваш да пишеш?! Аз като не разбирам от балет не ходя по форумите за балет и да ръся глупсоти, като теб тук.

Но явно тука сте се събрали само умници, за които запалянковските емоции са водеща сила в живота...

И продължаваш да наглееш.Ти си редко тъпо парче.Отивай да спориш за грипа.Объркал си статията утайко!

То някои неща са за мъже с топки, а не за мъже патки. Хайде ти ще тъжиш когато си отиде любимият ти политик!

Помня състезанието, завоя, всичко... Жена съм, гледах го с баща ми, който е автомобилен инженер и е човекът, който ме запали по Формула 1. Помня и как се просълзи след катастрофата, когато каза, че за жалост няма как да е жив. Почивай в мир, легендо!

Благодаря за статията, гледах състезанието заедно със синовете ми, които бяха заклети фенове на Сена, цялата им стая беше с постери на идола им. Не можехме да повярваме на очите си, до последно се надявахме на чудо, около него мед, екип стоеше плътно и не позволяваха да се снима, преживяхме го като лична трагедия. Сена имаше невероятно излъчване, наистина на аристократ.

Не обичах формула 1. Случайно тзи ден бях със приятели на печено агне. Нямаше друго и гледахме формула едно .Умря пред очите ми -там на пистата от екрана на телевизора! Признавам си стана ми много гадно!Уважавах го като шампион!Отиде си нелепо ,но остана завинаги във сърцата на хората!Нямаше човек на тази планета ,който да не го обичаше!

След рестарта на състезанието в обиколка номер 7 в дългия завой Тамбурело,който се взема с над 300 км.ч.Кормилната щанга на Уйлямса се чупи на 60%.Колата в един момент излиза от траекторията на левия завой и тръгва в права линия.Сена възприема това като поднасяне и инстинктивно балансира с волана като го завърта за момент в крайно ляво положение.Това насочва болида директно към бетонната стена на завоя и последващото набиране на волана в крайно ляво положение няма никакъв ефект, защото кормилния лост вече е счупен изцяло.На забавен каданс от камерата в болида и на пистата всичко това се вижда отчетливо, и беше потвърдено от съда след много години, за да не вкарат Франк Уйлямс и техническия директор Патрик Хед в затвора.Щангата е насосвана преди състезанието за удобство на пилота с уморен метал, който дава фаталната фира.На завоя няма предпазни гуми, защото Сена след удар в такива преди години в Мексико, отскача и пада на главата си, захлупен от болида.От тогава става върл противник на гумите, наредени за защита.

“Щангата е насосвана”?

Между двете срязани половини на оригиналната кормилна щанга, заваряват тръба с размери около 10 см.Именно там е счупването, има видеа в ютюб.

За липсата на гуми в завоя.......нещо не си разбрал или не мислиш достатъчно Сена не е този, който ще казва къде по пистите да се слагат гуми или каквото и да е/

След оттеглянето на Прост, Сена оглавява асоциацията на пилотите като най-старши и има видео, където съветва собствениците на пистата Имола какво да коригират точно на този завой Тамбурело.Това видео се появи след катастрофата като защита от собствениците, защото първоначално върху тях падна обвинението за състоянието на Имола.Ош0ще нещо ще кажеш ли?

Поздравления за статията. Гледах състезанието на живо него ден и помня как след инцидента всички излязохме навън и се събрахме в очакване на новини надявайки се на чудо, но за съжаление, мисля чак на другия ден съобщиха най-лошата, че се е споминал.

Съобщиха го официално в 19:00 по радиото и час по-късно по новините на БНТ.

Моторният Бог си има име и то е Аертон Сена! Черен ден за всички с бензин в кръвта! Втори като теб няма и няма да има никога! Аертон завинаги! Почивай в мир ШАМПИОНЕ!

Вина за смъртта на Сена носят лично Патрик Хед и другите инженери от отбора заради една калпава щанга.

Браво за тази статия.