Това не беше най-красивата му победа, но тя го направи вечен
Спомняме си как Сена развали прокобата на Интерлагос
Обратно в новинатаКоментари - Това не беше най-красивата му победа, но тя го направи вечен | Корнер.dir.bg
Коментари 16
Хахахахаха, още един от мечтателите, абе путьо, я кажи като се събуди опикал ли се беше? Хахахахах, много ги обичам такива кретенчета, дето са гледали майка си на живо, ти си гледал сена на живо колкото аз съм виждал извънземни на живо. Дебил. ХА ХА ХА ХА ХА.
Такива като него се появяваха за да променят общоприетите норми и правила,той прекрачваше тънката разлика между разума и лудостта! Обичаше това което прави повече от живота си,Респект!!!
През 1980 в Парма, Италия Сена се състезава с Майк Уилсън който по късно става 6 кратен световен шампион по картинг. За 20 г. от смъртта на Сена той казва, че не съжалява за онзи ден през 1980 г., когато двамата са на пистата. Уилсън казва той искаше да ме изпревари, а аз знаех, че станели това няма как да го настигна, затова реших да карам възможно по затворено и да не правя пролуки. Сена се опита да ме изпревари където имаше възможност и направихме контакт при които той излетя от пистата с карта си към оградата тип мрежа, каската му падна, удари си лошо гърба и гръдния кош, а карта го притисна към мрежата. Никой не отиде да го погледне, и минахме покрай него, той само ни гледаше. След това неговият екип го откара в болницата имаше проблеми с дишането и говоренето. На следващият ден той не можеше, да се състезава имаше лекарска забрана. Видях го, че беше на инвалидна количка и беше раздразнен. А аз спечелих състезанието, и вдигнах на стълбичката трофея, той се ядоса и се опита да стане от количката, като ми каза, че умишлено съм го отстранил, и се нападнахме словесно един друг.
А маниакалността му се заражда в Португалия на писта Ещорил през 1979 г. когато той е 19 г. Сена печели 2 от 3 състезания за световното по картинг в Португалия. Сена отива и пита журито - тези които следят за спазването на регламента и ги пита дали ще стане шампион ако спечели състезанието, те му отговарят с Да!. Сена спечелва състезанието и празнува на пистата пред 20 000 човека публика. Отива при братя Парила и те му казват, че Питер Кьойне е станал световен шампион, а не тоъ Сена. Сена изпада в шок и казва само защо, защо, защо... Питер Кьойне печели с тайбрек, като не се брой последната победа на Сена, и казват регламента го променихме току-що и ще гледаме не кой е спечелил това последно състезание в шампионата, а стартовите позиции. Така Сена е на 8- позиция на сгарта, а Кьойне от Нидерландия е 4-ти на старта. Журито присъжда 1 т. към резултата на Кьойне и той става световен шампион. А Сена се внамиачава в пол позициите. След това IAME стъпва на пазара за картинг оборудване в Нидерландия и така който стане световен картинг шампион IAME започва да продава картинг оборудване в страната от която е шампиона.
Жалко, че братя Парила бивши собственици на фабриката за картове ДАП Италия, закупени от американците IAME и оставени там във фирмата само като управители, малко преди Сена да отиде в Италия 1976-7 г., за да се състезава с техният екип като изискват от него да им даде 6500 $ на година само за карта и отделно пари за гориво и гуми, храна и квартира отделно, разбира се. Общо 5 години са го лъгали и мамили, като през последната година всички са с двигатели 135сс, само Сена с 128сс, с извинението, че не могли да сварили да направят неговите двигатели. С по-ниски двигатели той се класира 4-ти. След 5-та г. с ДАП той се отказва и се насочва към ниската категория Формула Форд 1600 през 1981 г., като там печели 12 от 20 състезания в едната категория. И става британски и европейски шампион във формула Форд 1600. Наскоро италианец попита Анджело Парила, защо са постъпили със Сена по-този начин само да му прибират парите, без да полагат необходимото той да стане шампион в световният картинг. Най-малко 60-70 000 $ са прибирали братя Парила от семейство Сена да Силва. Използвали са го като дойна крава даваща само пари. Французин който тогава е бил журналист обясни по-късно, че Сена е нямало как да стане световен картинг шампион, заради фирмата IAME, която е имала за цел да продава картинг оборудване в по-заможни държави като Нидерландия, Белгия, Германия, Белгия, САЩ, Франция и др. Именно, защото той е бил бразилец не е станал световен картинг шампион каквато е била и мечтата му. Защото IAME са нямали интерес да продават картинги в Бразилия, защото там огромна част от обществото са бедни и около 1% богати.
Правех супер антени и гледах Ф1 от съседна Югославия. Сена е велик пилот, но не коректен като човек. Случая с Ален Прост на старта обърна мнението ми за него. Пуснете си клипче с Жил Вилньов и ще откриете един изумителен пилот, който за жалост нямаше късмет.
За Жил Вилньов си прав - страхотен човек и спортсмен. За Сена - не си, да, особняк, перфекционист, но страхотен човек по неговия си начин.... Спирането на Спа при катастрофата на Ерик Кома, когато колата е разхвърчана, той е в безсъзнание, натиснал педала на газта, двигатялят е на максимални обороти, разлят етанол, може да стане пожар, колата да форсира.... Сена минава покрай него и веднага се усеща какво става, спира, отбива, тича до катастрофиралия болид и изключва двигателя.... Каквто.и са е било с Прост не си прав, че не е човек и добряк. Такъв е, но по неховя си начин. А той е особняк, това не го прави лош, а просто неразбран...
Ако имах абсурдната възможност да избирам между двете, бих предпочел смъртта на Сена тогава, пред растителния живот на Шумахер сега.
Най-великия! Истинска привилегия беше да го гледам. Той е причината да не пропускам състезание и до днес.