Общественото мнение е по-важно от всичко останало. В това се увериха от първа ръка в един от най-популярните отбори в американския футбол - Вашингтон Редскинс.

"Червенокожите", които носят това прозвище от далечната 1937 година насам, ще трябва да сменят името си точно заради обществения натиск и искането на два от основните спонсора на отбора за ребрандиране и ново наименование.

Всичко е в резултат на масовите протести срещу расизма, обхванали САЩ в последно време. Клубът е един от най-старите в Националната футболна лига, но това по никакъв начин не трогва FedEx и Nike, които дават десетки милиони всяка година, за да спонсорират отбора.

Очаква се съвсем скоро да бъде пуснати и официално изявление, което да потвърди намерението на организацията да смени идентичността.

Така един от най-разпознаваемите спортни отбори в САЩ ще последва примера на множество колежи и училища, които се отказаха от прозвищата си, свързани с коренното население на американските земи.

В НФЛ има още два отбора, които са с подобни прозвища - Канзас Сити Чийфс и Атланта Брейвс, докато в бейзболната лига ситуацията е подобна при Кливланд Индианс. Последните също бяха призовани да сменят името си в последните седмици.

Редскинс имат пет шампипонски титли - две преди ерата НФЛ и още три след това, като най-скорошната датира от 1991 година.